Aisha

Alla inlägg under mars 2011

Av Aisha - 30 mars 2011 18:19

Hade inte mycket tid på lunchen idag så vi stannade på Zabbas tomt.

 


Jag satte mig i solen o somnade nästan


Även krokusarna njöt i solen  

 


Aisha o Zabba fick leta torrisar som omväxling till lekandet

   


Skickade ut Aisha på långpromenad med korridorarna på eftermiddagen så jag fick lite mer tid att plugga. Hon är inte överdrivet förtjust i att bli ivägsläpad av andra men bara de inte tvekar så går det bra.

Har starka planer på att åka till brukshundsklubben. Har ju lite att träna på till vallningen om inte annat. Hoppas Zabba-matten vill åka med.


(Det ville hon inte)

Av Aisha - 29 mars 2011 22:47

Var o vallade idag på eftermiddagen. Vi var bara två till o börja med så vi började med att valla inne i stallet. Tanken var att få hunden att gå lugnt och fint mot fåren och hinna lägga/sätta hunden en gång på vägen. Det gick bra vid ett antal tillfällen men oxå riktigt dåligt ibland. Mer o träna på med andra ord.

Ser lätt ut!   Men icke sa nicke.

Av Aisha - 28 mars 2011 22:41

Ska man tro vågen så går kattens bantning med rasande fart!


Tror dock inte att det är fallet. Misstänker starkt att det är fel på vågen.


Med katt:


Utan katt:  


Helt plötsligt väger katten bara 4,5 kg mot 6kg för ngr veckor sedan. Njae som sagt var - tror inte det.


Men smalare har hon allt blivit nu när jag bytt ut torrisarna mot mindre god blötmat. Som tur är matvägrar hon inte utan äter, men med stora protester och hon försöker på alla sätt göra mig uppmärksam att det är TORRFODER hon vill ha.


Aisha vill oxå hålla koll på vikten

 


De söker blodgivarhundar på kliniken. Ett kriterie är att hunden ska väga över 27 kg och det klarar ju Aisha så jag ska faktiskt ta o testa med Aisha o se om hon fixar att vara blodgivare.

Av Aisha - 25 mars 2011 18:47

Aisha har tillbringat hela dagen hemma hos Zabba medan jag varit på Arlanda och praktiserat som gränsveterinär.


Allt hade varit bara fint fick jag reda på när jag hämtade Aisha. De hade varit på frdagspromenad på stan och båda hundarna visade sig igen från sin allra bästa sida.


I morgon har jag 24-timmar jour (eller 23 timmar eftersom man förlorar en timme till sommartiden). Då får Aisha bo hos Zabba igen.


Men ikväll är vi hemma o myser o tittar på let´s dance.

Av Aisha - 24 mars 2011 19:56

 

Ok det är härligt när snön förvinner men det är något visst med vintern ändå!


 

Man slipper slira runt på sandhögarna när man sätter ner fötterna på golvet.


 

Katterna tar genvägen över TVn när de kommer in.


Det snöade en kort stund under dagen idag så än finns det hopp =)


Denna bild ska Aisha sätta upp vid sin bia-bädd så det är det sista hon ser innan hon somnar och det första hon ser när hon vaknar. Hennes stora lilla favorit! Shitzun Puppy      

Av Aisha - 23 mars 2011 22:31

vilket var skönt eftersom det blev en väldigt sen dag igår och ganska sent även i måndags.


Det blåste som bara den vid lunchtid.

Aisha o Zabba fick nästan ta i för att komma framåt

 

Inte värre än att det gick att springa o leka förstås


Fick lite användning av Aisha idag när jag stod och skulle ta upp en hög efter Zabba. Jag lyckades tappa min sista bajspåse som flög i väg med en väldans fart. Försökte först få Zabba att springa efter den eftersom det var han som var "ansvarig" Han förstod inte riktigt vad jag menade så jag vände mig till Aisha och kommenderade henne att springa o hämta den bortflyende påsen. Hon satte efter som det vore en hare hon jagade. Hon var mycket stolt när hon kunde överlämna den. Hel var den faktiskt också. Hon förärades en hel köttbulle!  


På kvällen blev Aisha ganska stissig och propsade rejält på att bli aktiverad. Kanske all tråkig ensamtid de två senaste dagarna som tog ut sin rätt. Jag tog henne på orden och åkte ner till brukshundsklubben och var med på den öppna onsdagsträningen. Inte illa för det var mörkt, regnigt och MYCKET lerigt. Det märktes att det var ett tag sedan för Aisha var lite svårkontaktbar i början men hon tog sig!

Av Aisha - 20 mars 2011 23:37

är att allt smuts inne avslöjas obarmhärtigt.


Tanken var att städa lite men det får vänta tills en molnig dag.


Mycket tid ute har det blivit idag. I morse följde Aisha och jag med katten på hennes morgonrunda. Hon visade oss var hon brukar hänga, vilka träd hon klättrar i och balanserar på. Hon gillar att ha sällskap och visa upp sin värld.

Av Aisha - 19 mars 2011 19:52

Idag såg jag första krokusen i rabatten så det känns som vintern har släppt sitt grepp även denna gång. Snön som kom igår är i stort sätt redan borta. Det blv inte så mycket som de varnade för. Åtminstone inte här.


Idag gick det riktigt bra på vallningen! Det har inte riktigt känts som Aisha och jag varit på samma planhalva de senaste gångerna men idag testade Aisha till slut att se hur det var att spela med i mitt lag igen. Lika superfrustrerad som man känner sig när inget funkar (då man minsan ska sluta med det där med vallning) lika sprudlande glad blir man när det äntligen stämmer =) Det gäller att glädja sig så länge det varar!


Innan vi åkte så körde vi en gång inne i stallet. Aisha och Inte har koll på Zabba som är inne bland fåren. 10-åriga collie-fröken Nilla(?) tar också en paus och väntar på sin tur.

     

När alla var klara så släpptes fåren ut.

Vågar man?


 


Det gick ju bra. Alla verkar vara med.




Kvällspromenad:

Klockan är 19:15 och det är fortfarande inte mörkt!!!


         Idag är visst månen så nära jorden den bara kan komma. Jag tycker mest att den var ovanligt stor men det kanske inte har med avståndet att göra.


Domedagsprofeter anar oråd. Enligt domedagsprofeterna och konspirationsteoretikerna inträffar naturkatastrofer, jordbävningar, tsunamis och stormar när månen passerar extra nära jorden. Och nu är det dags igen. Den 19 mars passerar månen jorden ovanligt nära på bara 356 578 kilometers avstånd, vilket är bland det närmaste månen kan komma jorden.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards