Aisha

Alla inlägg under februari 2010

Av Aisha - 22 februari 2010 10:16

  


Det blir ljusare och ljusare på mornarna. Hur trevligt som helst.

Vajje, Angi o Aisha går på rad i spåret i snön. Lite i början kan de skutta runt i lössnön sedan blir det ganska jobbigt.


    

Av Aisha - 21 februari 2010 10:00

Skulle gena över golfbanan där alla åker skidor. Mindre listigt då jag skönk ner till låren ibland.


Insåg inte att det kommit SÅ mycket snö.


Skönt att vara uppe på stgen igen.


Vem är där?  


En labbetjej med matte som man kan ta rygg på så får de pulsa upp ett spår. Labben syns på den viftande svansen och pinnen hon har imunnen.  


Katterna gör inte många turer ut i snön. Pepita-inga och Baltazar några enstaka.

De intar var sin liggplats över elementen.

      

Av Aisha - 20 februari 2010 10:00

Nu börjar tiden i Göteborg lida mot sitt slut. På onsdag eller torsdag åker jag upp till Uppsala och fortsätter studierna. Helt plötsligt är det många som måste hälsas på. Flera barn har det blivit det sista. Aisha är cool men hon är ju ganska stor när man bara är ca en meter hög så hon uppskattas inte riktigt alla gånger. Men det går bättre och bättre.


      

Av Aisha - 19 februari 2010 08:40

Hamnade på Aishas pappas uppfödares hemsida och där läste jag att Aishas farbror Broyt z Andaye varit på Haiti och hjälpt till efter katastrofen.  



  


    

Av Aisha - 18 februari 2010 08:42

Man glömmer mellan varven hur utslagen man kan bli av en hederlig förkylning med tillhörande feber. Några dagar har tillbringats på soffan tittandes på  - inte OS -  utan diverse dåliga serier kombinerat med upplysande program på kunskapskanalen.


Idag var vi på vanlig morgonpromenad med gänget till Aishas glädje. Lite överskottsenergi hade hon allt.

  

Så här har det sett ut mestadels, förutom när Aisha försökt pigga upp tråk-matten med diverse presenter. Den minst uppskattade men kanske oxå mest effektiva var när undertecknad fick en blöt toa-borste upptryckt i ansiktet av en mycket nöjd briard   

Av Aisha - 12 februari 2010 09:34

Igår var jag iväg på den arrangerade hundpromenaden i Slottsskogen som jag brukar gå på när jag kan.


Igår var det kallt! och jag var hungrig långt innan vi började men jag blev sen så jag hann inte inhandla ngt på vägen. Kände mig helt klart oinspirerad och ville egentligen helst åka hem - men...



...det blev ganska bra trots allt. Fröken frågade var och en eftetråt vad vi var mest nöjda med och jag måsta säga att Aisha betedde sig förvånansvärt bra trots min något sviktande närvaro. Aisha har lite "issues" vad gäller möte med andra hundar och ju mer jag ser, ju mer uppslag får jag vad det gäller träning på den biten.



Vi tittade(?)  lite på sälarna innan promenaden. De har bara lite öppet vatten och de var snabba att sticka upp nosen när de hörde röster vid staketet. De kanske inte har så himla skoj under vintern. 

Av Aisha - 11 februari 2010 10:23

Mentaltest


(MH 2007-10-20)

5 april bär det av till Waxholm för att kolla den lurvigas mentalitet. Ska man gå efter vad hon uppvisade med försvarmakten så lär det inte bli så många poäng men vem vet - ibland överraskar hon!



Vallningsläger

9-11 april  i Almunge

(Vallanlagstest 2007-11-17)

Jag har länge varit sugen på att testa vallning igen. Ska bli jättekul - hoppas jag. Är alltid lite nervös för fårens skull...

    

Av Aisha - 9 februari 2010 14:38

Åkte förbi Orientlivs i fredags och köpte diverse "utländskt". Aisha blev bjuden på hjärt-/lungslag från lamm och nöthjärta i helgen.


MUMS!!! (sa Aisha)


Idag har även jag testat lite stekt hjärta. Det verkade ju ganska aptitligt när jag styckade det för infrysning. Det var inte alls dumt... Jag hade på en massa kryddor för lite feg är jag trots allt. Kan bli ett alternativ när kassan är skral... (Hjärt-/lungslag tänker jag dock låta Aisha ha helt för sig själv, kommer inte testa för egen del)



Idag såg jag att Huveröds har börjat ta in Vom og Hundemat. Ska åka förbi i em och inhandla ngr paket.



Då kan Aisha få färskmat även på dagiset. Blir lättare att lämna med färdigblandad mat.


  

Sånt här är oxå populärt men tar lite tid att gnaga i sig, längre tid än vad som finns på dagiset misstänker jag där alla hundar ska lunchas.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards