Aisha

Alla inlägg under juli 2011

Av Aisha - 28 juli 2011 14:46

Mackor o kaffe smakar gott även om havet är nästan mitt inne i stan!

Träffade en kompis som inte sett Aisha sedan hennes "ungdom". Hon var fascinerad över hur lugn hon blivit! Och att hon kunde gå lös bland alla människor o hundar.

   

Jodå - träning ger resultat, eller så är det bara åldern...


I morse lät hon faktiskt bli att springa efter ett rådjur som skuttade iväg bara några meter framför när jag sa NEJ! Det satt hårt åt men hon stod faktiskt still och kom sen för att inkassera korvbiten.


BRA!!!



 Rådjuret på bilden är ett annat rådjur, eller kanske samma men vid ett annat tillfälle. Det blev inte heller jagat men det var för att mina hökögon såg det först. De är verkligen inte speciellt rädda av sig i Delsjöterrängen 

Av Aisha - 22 juli 2011 14:50

Hurtade upp till brukshundsklubben för lite torsdagsträning. Inte många själar där så här mitt i semestern. Ett gäng som kör skydds träffas också på torsdagar och håller till i ena kanten. De hörs! kan man minst säga. Jag tycker att det verkar himla kul men jag tycker kanske inte att man måste gapa så förfärligt...


På vägen till klubben går vi förbi GAIS träningsanläggning. I diket på andra sidan vägen låg flera bortsparkade fotbollar. Aisha ÄLSKAR fotbollar så vi lånade (hrm...) en till träningen. Den var alldeles suverän. Aisha brukar göra hål i bollarna ganska kvickt men denna hade ett membran under lädret som tydligen var osedvanligt starkt. Jag får knacka på nästa gång och fråga varifrån de köper sina bollar för en sådan vill vi ha!


        

Kom igen matte - sparka, då!   

Av Aisha - 21 juli 2011 15:00



Mina katter upp i dagen  


Medan Aisha snällt och tyst sover tills jag behagar gå upp - om det så närmar sig lunch - så har katterna sedan länge talat om att det minsann är dags att fylla på matskålen. Eller öppna balkongdörren om den råkar vara stängd.

Av Aisha - 21 juli 2011 13:09

Aisha behöver simma - åtminstone tycker jag det. För Aishas del hade det räckt med att blöta fötterna i strandkanten. Tidigare simmade jag med Aisha men jag är ingen storsimmare själv så nu har jag blivit inspirerad att träna henne på annat sätt:

  

En brygga är utmärkt för en matte att gå på och en för en hund att simma runt!


Hopp i böljan den blå! (Det där med att komma i vattnet kräver dock fortfarande en del övertalning)  

Man kan vända när matte säger till!


  

Och simma åt andra hållet


3x5 minuter simmas det runt bryggan med utdelning av lite godis på jämna avstånd.


Förbaskat praktiskt.


Att jag inte kommit på detta tidigare! 

  

Av Aisha - 20 juli 2011 13:15

Det kom några bilder flygandes från visiten i skärgården.


   


Aisha är en MYCKET uppskattad gäst!!

Av Aisha - 18 juli 2011 10:44

Lite skärgårdsliv har det blivit sista tiden.

Förra veckan var vi både o hälsade på kompisar på Knarrholmen och nya bekanta på Kalvsund. Det är verkligen beroendeframkallande att ha den salta vinden i ansiktet. Jag tror att det är mycket välgörande för hälsan att ha havet nära!


Öarna är ju inte så stora men vi utforskade dom så mycket vi kunde.  Hallon, smultron och enbär hade vi med oss hem.


Grillningen på kvällen gick mindre bra. Vi fick inte fyr på den införskaffade engångsgrillen  

Aisha tröttnade och la sig och betraktade eländet. Som tur var fick vi hjälp av snälla grannar och fick låna deras portabla grill. Mycket snällt  och GOTT blev det till slut!   



Igår var vi på Klädesholmen. Då var det ruggigt väder men med rätt kläder så är även det skönt som omväxling.


Det blev mycket briard-prat på spårvagnen hem eftersom jag råkade placera mig nära några tidigare briardägande turister. Man finner varandra  




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards