Aisha

Alla inlägg under december 2012

Av Aisha - 24 december 2012 23:32




 


...om det är för mycket eller för lite glögg som gjort att jag känner att jag håller på att råka ut för en dunderfökylning?


Dax att önska god fortsättning och krypa till kojs. 

Av Aisha - 14 december 2012 14:47

Jag ska på julfest ikväll med jobbet.


Aisha å sin sida lämnade jag in på Blå Sjärnan i morse. Hon höll mig vaken en stor del av natten pga att hon spydde upp sin kvällsmat i olika omgångar   . Lite övervakande omvårdnad, några blodprover och ultraljud är vad som erbjuds på sjukhuset. Det känns som Aisha för tillfället bara blir sämre och sämre ju mer medicin hon får men jag hoppas verkligen att det vänder åt rätt håll nu.


I morgon är det tänkt att jag ska hämta henne. Då vill jag se en glad, frisk och pigg hund!!!!!

Av Aisha - 13 december 2012 20:49

 

För ngn vecka sedan (förra fredagen faktiskt) gick jag en promenad med helt nya hundbekanta. Det var kul tyckte både Aisha och jag. Bland annat var det en ung kelpiehane som Aisha initialt tyckte var lite för yster för sitt eget bästa. Efter att ha påpekat det för honom några gånger så gav hon upp och insåg det lönlösa i företaget. Han och resten fick springa runt bäst de ville.


Det var en härligt solig men kall dag och mobilen gav tyvärr upp efter att jag bara tagit ett kort. Synd - hoppas att vi träffas igen.


Idag var en härlig och ganska solig dag igen men inte fullt lika kall. Vi skulle gått vår eftermiddagspromenad med Angie och Angies matte men det blev ett litet missförstånd så var och en fick gå själv. Synd det också. Nåja, vi träffas klockan sju i morgon i stället.


Aisha och jag tog turen upp på "berget". Det var en litet tag sedan och man får variera sina turer när man kan.

 

Idag var jag lite snäll (eller kanske inte alls snäll) och Aisha slapp både täcke och overall.


   

Det började skymma så smått när vi var uppe på toppen. Där har med fin utsikt över Göteborg.


 

Det är skönt med snön som lyser upp.


Och, just det - gaserna då? Tja - det måste väl vara den nya medicinen som gör att Aisha mest liknar en idisslare. Gaser kommer ut både fram och bak - och de luktar!  

Av Aisha - 10 december 2012 20:09

Jahapp - då är det bara att så snabbt som möjligt fasa ut kortisonet och börja med Omeprazol och Andapsin i stället.


Aisha tålde inte kortisonet och måste få lite hjälp att kurera den blödande magen. Hältan kommer troligtvis tillbaka som ett brev på posten.


Shit!   

Av Aisha - 3 december 2012 20:46

Ett blått och ett grönt ljus som irrar runt över golfgreenerna i mörkret. Är det små tomtenissar som är ute och rekar inför julhelgen?


Eller är det bara två välkända rufsiga fyrbeningar som vi känner väl?

 

Av Aisha - 2 december 2012 19:02

Hastigt och lustigt kvistade vi iväg till Alingsås o hakade på en lite lagom lång promenad i det härliga solskenet.

                                   


Och så ngr kort där inte jag fotat:

 


 


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards