Aisha

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Aisha - 5 mars 2011 16:51

Börjar bli tjatigt men detta är vår mest regelbundna aktivitet. Nu har vi fått Zabba med matte med oss oxå så då är det svårare att banga!


Så här ser det ut i stallet. En vallar o de andra väntar på sin tur. Det var väldigt många idag så det blev mycket tid för kaffe =)


     

Det gäller att visa vad man vill.


Soto har vallat ganska länge och han o matte kommer i stort sätt varje lördag. Han är en himla kärvänlig kille som väldigt gärna vill hälsa varje gång vi ses.



     

Det här är Diana. Även hon o matte har vallat ett bra tag. Idag var hon jätteduktig! Hon o Aisha har brukat svära åt varandra lite. Ffa verkar Diana irritera sig på Aisha. Efter att jag bjudit Diana på grillkorv så har vi (verkar inkludera även Aisha) avancerat ngr pinnhål o är riktigt acceptabla. 


  

Börjat jobba - nr1: hämta fåren.



BRA! går ut rejält i upphämtet!



    

Sådär, då föser vi. 


Det här är tjurarna som gjorde att Aishas hårt tillkämpade lydnad tillfälligtvis flög all världens väg. Jag är fortfarande inte tillbaka till Innan-Vi -Mötte -tjurarna nivån. Men vi jobbar på!


    

Måste lägga in ett kort på de gudomliga små krullisarna oxå-


Aisha o Zabba var trötta som vanligt när det var dax för hemfärd.


Zabbas matte hade ett ärende att utföra så jag passade på att handla i närheten. I den affären hade de JÄTTESTORA märgben. Det fanns tom de på tre kilo! Köpte Aisha o Zabba var sitt. Men det fick räcka med ett kilo var.


Man tackar - nu går jag in till mig o lägger mig o gnager!


Plugga du matte, jag ska inte störa - jag har o göra ett bra tag!             









Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards