Aisha

Alla inlägg under januari 2013

Av Aisha - 27 januari 2013 20:01

I stället för att traska i Vättlefjäll i goda vänners lag åkte Aisha och jag till jobbet och medan Aisha slappade under skrivbordet producerade jag lite användbart.


Det var riktigt kallt och det snöade blöta flingor så det var inte hela världen att passa på att jobba lite.


Det hann börja mörkna innan jag lämnade kontoret. Vi gick en kort promenad i de närmasta kvarteren innan hemfärd.


   

Det blåser småspik!



 

Operan i bakgrunden. Häromdagen var jag där och såg Turandot.



     

Dax att gå till bilen!



Av Aisha - 26 januari 2013 15:42

Idag var det bara tre minusgrader men det var sjutton vad kallt det kändes. När det är grått blir det mycket råare och ruggigare ute.


Angie följde med oss på en gemensam hundpromenad runt Stora Delsjön. Tror hon gillade det. I stället för att sitta ensam hemma o vänta på att matte skulle sluta jobbet så var hon ute i dryga fyra timmar i rugg-vädret.


                             

Av Aisha - 23 januari 2013 19:14

När jag kom till jobbet såg jag att det skulle bli en sådan där alldeles underbar vinterdag. Då går det ju inte att sitta inne o jobba! Jag har faktiskt flextid!


Kollade med en kompis på FB om hon hade lust att ta en tur i mina hemmatrakter och det passade henne utmärkt!


En lång härlig tur runt och på Delsjön blev det. Ren njutning!


       

Av Aisha - 20 januari 2013 22:40

Gemensam promenad i Slätta Damm.

   

 

Fotograf: Martina Viikki


Mina egna kort blev bara trista så därför snodde jag från facebook.


Klocka 12 på söndagar är det gemensam lek på hundrastplatsen i slätta damm. Idag när vi gick förbi var där två briarder!   Jag kunde förstås inte låta bli att stanna och byta några ord. Snart kanske det finns två till klippta briarder i Göteborg för husse blev rejält sugen på det när han fick se Aisha.

Av Aisha - 19 januari 2013 21:29

 

Av Aisha - 16 januari 2013 19:16

Det verkar vara en alldeles vanlig em-promenad...

 


...men skenet bedrar för idag har vi även Angie med oss som en omväxling.

 

Matten jobbar och jag brukar ju komma hem i ganska hyfsad tid på eftermiddagen.



En liten tall har blivit pyntad lgom till tjugondag knut   

 



Angie visar att hon minsann kan ett och annat trix

 



Försöker få en bild på Aisha också när hon visar vad hon kan.

Okej - nu kör vi

 


Hrm, kom visst ngn emellan här

 


Nja, både Aisha och fotografen får nog träna lite...

 



Av Aisha - 14 januari 2013 22:15

Idag var vi till ortopeden igen. Hon var nöjd över att Aisha inte visade något obehag när hon böjde och sträckte lederna där Aisha hade ont tidigare. Eftersom Aisha fick en betydligt kortare kortisonkur än det var tänkt så hade hon inte varit speciellt hoppfull. Däremot föreslog hon lite sjukgymnastik för Aishas stela bakbensmuskulatur. Fine - inte mig emot, jag har rehabbidrag på försäkringen   (Dumt att inte utnyttja det man betalt för i alla år)


Lite bilder från dagens långpromenix. Vi hann nästan runt innan det blev mörkt! Klockan visade på 17:00 och ännu är himlen röd!

       


TV-masten. Den ser man alltid om man kommer vilse   



Av Aisha - 13 januari 2013 20:50

Igår var vi i stan för lite stads-träning. Kanske inget Aisha egentligen behöver träna så där jätttemycket på men det skadar ju aldrig att byta miljö ibland. Vi traskade upp o ner för Avenyn och tog en sväng i Nordstan. I brist på hundvänliga fik i stan så gick vi till Centralstationen för att fika. Det slutade med att vi valde vänthallen i stället för caféet och kaffet köptes på Pressbyrån. Men det gick ju bra det också. Utmärkt ställe att fika på om man har många hundar i släptåg och vill komma in från kylan.

 

Aisha passar på att tigga "lite"   



   


Idag blev promenaderna i skogen som vanligt.

   

De sista solstrålarna fastnade i Aishas numer ganska lurviga päls.


Klippa eller inte klippa en gång till i vinter - det är frågan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards