Aisha

Alla inlägg under juni 2011

Av Aisha - 28 juni 2011 11:10


Hos mig serveras inte torrfoder speciellt ofta. Det märks!


Ombyte förnöjer.   



 

Av Aisha - 23 juni 2011 13:54

Jag jobbar och Aisha o katterna väntar på mig hemmavid. Lite långsamt antar jag att de blir - men de har varandra.

 

Eftersom katterna är ute o jagar smågnagare halva nätterna så är de mestadels inne o håller Aisha sällskap när jag är hemifrån.


Aisha är inte van att vara ensam så där övedrivet mycket (eller åtminstone inte länge) men hon är vuxen o klarar det ganska bra. Jag märker bara att hon är lite extra allert på kvällspromenaderna. Rådjuren lever farligt. Och här finns MASSOR!!

  De är dessutom mycket orädda


  Vad har de här att göra - så här nära min balkong!!


  Hästarna däremot får gärna gå i sin hage.


Jag jobbar inte heltid eftersom jag som sagt inte brytt mig om att fixa hundpassning, så nu är det strax dax att ge sig av hemåt till de fyrbenta.


Trevlig midsommar!!


Av Aisha - 22 juni 2011 10:21


Tyvärr...


Och inte gillar man tonfisk heller...


Men kattmaten var god!     

Av Aisha - 10 juni 2011 12:29

En snabb uppdatering - sitter på en dator på biblioteket o har bara ngr minuter kvar av min timme.


Här är det äntligen lite svalt!! Det har ju varit ruggigt varmt. Idag på morgonen började Aisha intressera sig för rådjurslukt igen. Jag som trodde att hon blivit lite lydig men det var visst bara värmen...


Idag träffade vi våran morgonkompis Angie igen. Förr var vi ett stort gäng som gick på morgonen men nu är vi bara två kvar. Både angie o Aisha vara glada att se varandra igen. Det är trots allt något visst att vara en flock, om än liten.


Aisha har med tiden blivit mindre intresserad av att leka med nya bekantskaper. Om hon trots allt leker kan det vara ganska TUFFT. Igår träffade vi ett gäng hundar ute på udden, bla en ridgeback. Han var KUL. De lekte så vilt o så länge att Aisha haltade när vi gick skilda vägar. Inte bra =( Idag är det borta som tur är.


Nu loggas jag strax ut. Hej - so long!

Av Aisha - 7 juni 2011 12:17

  Vi var till Mårtensby i helgen och vallade i två hela dagar. Det kunde ha varit en halv dag till men jag hade redan bestämt att jag skulle gå på The Ark:s konsert på fredagkvällen.


Vallningen på lördagen gick urdåligt!! Det är som det är. Som vanligt (i efterhand)blir jag mest fascinerad av att jag blir så vansinnigt ARG    Det är ju egentligen inte så mycket att uppröras över. Det är klart att det inte går som man vill ibland men det känns mest som jag vill skicka hunden all världens väg!


På söndagen var det andra övningar och då gick det MYCKET bättre! Och även fortsättning på en övning från lördagen. Aisha började igen helt fel men kanske att hon till slut anpassade sig lite till hur jag ville att det skulle vara. I vilket fall som helst så höll jag mig lugn. Nu var jag förberedd på Aishas beteende. 


Nu är jag på väg till Göteborg och sommarvistelse på västkusten tills september. Som vanligt när jag ska åka söderut vid den här tiden så är det superhett! Idag är nog nästan rekord. Min AC-lösa bil är ingen hit. Min plan är att åka ikväll. Idag ska vi åka o bada istället.

Av Aisha - 1 juni 2011 18:22


  



SOMMARLOOOOV!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards