Aisha

Alla inlägg under december 2009

Av Aisha - 29 december 2009 17:03

Broddarna jag inhandlade på ÖB igår var helkassa. Köpte ett nytt par på apoteket i "halkningsklass 1". De var betydligt dyrare så de borde i bästa fall vara bättre. I morse träffade jag en äldre farbror som hade rotat fram sina gamla golfdojjor ur garderoben. Han gick helt obekymrat på isbanorna i skogen. Inte en själ förutom hundägare vågar sig ut.

  


Jo polishästarna träffade vi oxå på i morse. De har broddar de med, antar jag.

Av Aisha - 28 december 2009 15:03

Det trodde jag inte att jag skulle vara på jobbet idag men Aisha har börjat löpa o jag tror att det innebär att hon inte får vara på dagiset.


Det är jättebra att det är nu när jag är ledig och jag skulle egentligen inte börja jobba förän den 11 januari. Tyvärr tror jag inte att löpandet är riktigt över då så jag passar på att jobba in lite tid. Nu tar jag med Aisha till jobbet (ytterst få här under mellandagarna) så får hon vara hemma efter den 11e och jag kan jobba halva dagar. Allt fixar sig till det bästa förutom att jag inte får min långledighet =(. Det är världens halka ute så jag kan lika gärna sitta här. Efter jobbet ska jag åka o köpa broddar.


  

Det är jobbigt att vara vakthund med massa folk som springer helt ogenerat fram o tillbaka i korridoren. Skrivaren står precis utanför dörren o matte måste uppmärksammas på alla som ska dit.


Misstänker att Aisha kommer vara lite trött när hon kommer hem.

Av Aisha - 27 december 2009 14:14

  

Until next time...

Av Aisha - 24 december 2009 14:00

  

Fy bubblan ska dessa djur aldrig gå i vintervila. Hittade denna när jag gjorde Aisha lite julfin inför middagen. Vill inte se någon mer förän om en massa månader.


  

Enda kortet från julfirandet. Lilla tomtenissan som kämpade och kämpade för att INTE somna. Snäll och glad hela kvällen. Hon är hundvan så en ny lurvig hund i ögonhöjd var inget konstigt och Aisha, sin vana trogen, visar vederbörlig respekt för alla unga varelser oavsett art.


  

Katternas och ffa Pepitas "present" är den nyuppsatta maten till fåglarna. Nu kan Pepita, som inte gillar att gå ut i snön, ligga inne på förnsterbrädan och skallra tänder åt fåglarna som vågar sig fram.

Av Aisha - 23 december 2009 13:45


  

Dan före julafton kunde barnen åka pulka även på den här sidan landet. Kul att snön passade på att komma nu!


Vi styrde våra steg till udden som vanligt.


  


Svansen kom ihåg att det lät lite läskigt sist vi var här. Idag kom det inga skott utan det var i stället en massa spännande dofter att kolla in.



  

En vinterbrud.


  

Där inne bor kaninerna


  



  

Matte, vi kan väl gå in!

Av Aisha - 22 december 2009 13:45

  

När snön har kommit och träden är vita så kan man ta hyfsade kort även på natten. Aishas blåa lampa visar var hon är.


  

Är det verkligen skönt med så mycket snö i skägget...

Av Aisha - 20 december 2009 11:47

... blir det äntligen när marken till slut har blivit stelfrusen. Jag träffade en husse igår och beklagade mig  lite hur mycket smuts som dras in. Ja, sade han, hos oss går dammsugaren två ggr om dagen.


Jösses... Två ggr i vecan MAX hos mig (om jag är på humör) är det som gäller.


  

Men nu är det äntligen kallt och sool igen!


  

Fikapaus / pinnpaus i det vintervita


  

Vissa gör snöänglar andra gör briardänglar!


  

Härligt med de golftomma banorna. Som gjorda för helgpromenerande hundägare.


  

Här kom även en av grannarna med på bild. Aisha gillar dom skarpt! Mest pga de smarriga bollarna de släpper ifrån sig. Halvfruset hästbajs - ungefär som glass!


  

Måste vila när man kommer hem. Man kan undra hur jag fick plast i soffan men visst, ju trängre ju mysigare. Åtminstone ett tag tills man fått upp värmen.

Av Aisha - 18 december 2009 10:00

Värst vad mycket ätbart som bara ligger o skräpar i naturen. Vad är väl en skinnslamsa mot en halvfryst rå flintastek!

  

Det var vad Aisha kom springande med igår.  Hon hade väl redan satt i sig en hel del av den antar jag. Resten åkte tillbaka till naturen. Den var nog i kryddigaste laget för det verkade klia bra på nosen efteråt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards