Aisha

Alla inlägg under juni 2009

Av Aisha - 20 juni 2009 23:48

Det har varit en ganska fin dag här i Uppsala men jag har pga hundbrist knappt gått utanför dörren. Jag har tagit korta turer ut till tvättstugan och passat på att tvätta baksätesskyddet som jag har i bilen och Aishas ganska supergrisiga filt. På den brukar hon ligga o gnaga på de köttiga benen hon får ibland. Dessutom har jag även storstädat rummet vilket kommer att kännas skönt när jag kommer upp nästa gång. Hur härligt är det inte att komma hem till ett RENT hem.


När jag kom hem till lägenheten i Göteborg såg det så himla fint ut med den vita soffan, de vita fåtöljerna och den stora vita mattan i vardagsrummet. Nu är allt vitt täckt av diverse filtar och mattan är utbytt till en röd smutstålig variant.


Aisha o Pepita kan ibland fås att ligga sida vid sida. Båda vill sällskapa mig i sängen och jag tänkte när jag gick upp att de kan väl ligga kvar ock värma varandra. Pepita tyckte att det var ok, men Aisha tycker mest att det är lite läskigt att ha PMS-Pepita bakom ryggen. När inte Aisha dykt upp på ett bra tag var jag tvungen att gå in och lyfta bort katten. Aisha hade inte vågat röra en fena. Har man klor och är allmänt "bitchig" så är man den som bestämmer.


I morgon bär det av till Götet igen och jag får se när jag kommer över en dator. Ha det bra tills dess! På måndag kommer solen =)

Av Aisha - 20 juni 2009 00:12

I år firade (tillbringade) jag midommar på ett ganska ovanligt sätt - på bussen mellan Gbg o Uppsala. Jag glömde lite halvt-om-halvt viktiga grejer i Uppsala och denna helgen passade ganska bra att åka hit.


Aisha  å sin sida firar midsommar på ett mer traditionellt sätt vid havet i Bohuslän tillsammans med fam Hellsing. De vill gärna passa Aisha när de är lediga och jag tycker att det är ganska skönt att ibland vara hundfri. Just nu passade det extra bra för Aisha är där under mina två första jobbveckor.  I sommar vikarierar jag på en smådjursklinik och där får man som tur är ha med sig egna hundar men jag tycker det är ganska skönt att få tid att komma in i jobbet själv innan jag ska skola in Aisha att tillbringa dagen i det gemensamma hund-utrymmet.



Det här är från nationaldagsfirandet i Slottsskogen i Göteborg. Symfonikerna har sin årliga konsert och folk och fä har picknick i det gröna.


Efter konserten åkte jag o hälsade på några vänner utanför Gbg. Vi träffas inte jätteofta och alla gånger tidigare har jag åkt dit när Aisha varit "utlånad". Nu fick hon följa med o de små barnen såg enligt uppgift fram emot det. Nu visade det sig att Aisha var betydligt större än vad de förväntat sig så famför allt den äldsta tyckte det var jätteläskigt mest hela tiden. Aisha uppförde sig hur bra som helst och låg snällt vid min stol  i flera timmar men jag tyckte ändå att det var lite påfrestande så det får nog bli hundfritt i fortsättningen oxå. De kan få växa till sig lite eller vänja sig vid hundar i lite mindre format.


Annars har jag hittat ett gäng kaniner som bor vid ett café alldeles vid mig. De är inhägnade på ett ganska stort område. Barnen älskar att mata dem. Min plan är att om jag går o sätter mig där med Aisha tillräckligt ofta så borde hon kunna slappna av till slut i deras närhet. Hrm...får se hur det går. Ännu så länge är det fortfarande 100% fokus på de små, söta o hoppande varelserna. En lite bebiskanin kom framskuttande och nosade på Aisha genom staketet. Det var nog tur för den att staketet var där...

Av Aisha - 1 juni 2009 19:02


Idag åkte vi till Mälaren igen. Det ska visst bli snorkallt i morgon så packande mm fick skjutas fram lite. Ännu en gång utmanade vi de MYCKET sävliga kossorna, kalvarna och tjuren (!). Det gick vägen även denna gång. Aisha visar att hon faktiskt är vuxen nu och kan skutta ner i vattnet på helt egen tass. Hon var riktigt besviken om pinnen eller bollen inte hamnade i vattnet utan på land för ett matte kastade alldeles för kort.


Umgänget med Bruna börjar tyvärr lida mot sitt slut. Bruna är för tillfället Aishas absolut bästa kompis. Jag åker till Göteborg i morgon och kommer att vara kvar där året ut. Brunas matte ska fortsätta sina studier i Umeå och sedan bär det av till Deutchland igen. Bruna ska troligtvis bli mamma nästa år så vem vet - kanske, kanske kan bli en liten mini-Bruna vad det lider. Hade varit jättekul.


Jag har inget internet hemma (i Göteborg) och vet inte när/om jag får det. Beror lite på om jag ens får plats med datorn i bilen. Så - en kortare eller längre internet-paus förväntas.


Trevlig sommar på er alla håriga och ohåriga varelser out there!!





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards