Aisha

Alla inlägg under april 2010

Av Aisha - 13 april 2010 15:17

Använder en gammal bild från Aishas vallanlagstest från nov 2007. Det var här hon "tände" på fåren och det med besked. Efter det så var vi även nere i Blekinge och testade på vallning för två somrar tror jag det var. Aisha var lika het där och jag kände mig allt annat än bekväm.


I helgen var vi i alla fall iväg till Mårtensby på nytt och testade på det här med vallning under lite mer kontrollerade former. Ewa (som även är på bilden ovan) fick avprogrammera eller kanske avtända Aisha en del för att jag skulle ha en chans att få tillräcklig kontroll över henne.


Denna gång var vi inte ute i en stor fålla utan inne i en box i ladugården. Detta var alldeles utmärkt eftersom man hade chansen att nå sin hund hela tiden. Vi var två grupper: en nybörjar- och en fortsättningsgrupp. Aisha var nog den av nybörjarhundarna som hade mest spring i benen och mest fokus på fåren men sen var hon också den enda av nybörjarna som provat på vallning innan.


Återigen blev jag väldigt motiverad att börja med vallning och denna gång SKA jag faktiskt ta tag i det. Aisha kanske inte är den mest ultimata nybörjarhunden eftersom hon är lite i hetaste laget (en underdrift) men nu är hon trots allt den hund jag har och jag vill gärna lära mig mer om vallning. 


Vi har också haft påsklov i drygt en vecka. Hur härligt var inte det! Jag var i Göteborg där det var underbart vårlikt (ömsom sol ! ömsom regn). Katterna var mycket glada att komma ut i en snöfri skog. Ett antal möss släpades in i lägenheten och jag tog de första fäsingarna för säsongen, grr...

Aisha var MYCKET glad att träffa morgongänget igen. Inget är bättre än att få gå promenader i en stor flock!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards