Aisha

Alla inlägg under september 2012

Av Aisha - 30 september 2012 21:52

Vi har varit i Skåne. Vi var i Skottarp och Kämparp.

   

   

Där bodde vi på ett trevligt ställe där "alla" fick egen säng =)


Sedan gjorde vi nya bekantskaper

   

 


Och lärde känna en helt ny ras: Welsh sheepdog

         


Hoppas att vi syns igen!



Av Aisha - 27 september 2012 22:21

 

Tror det kan vara dax att valpa låtsasvalpar. Då gillar Aisha att krypa in i saker eller under trappor och liknande.

Av Aisha - 26 september 2012 19:14

Nu har Aisha börjat på dagis. Igår en halvdag och idag lite längre. Angies matte var snäll och hämtade Aisha så inte heller idag skulle bli allt för lång. Sedan går de hem till Angie. Och var händer där? Aisha lägger en liten kisspöl i ett hörn. Va? Aisha? Har jag aldrig varit med om att hon gjort innan.   

 

Angie brukar visst också markera när hon kommer bort men när jag passade henne så lämnade hon ingen pöl efter sig så vitt jag vet.

Av Aisha - 23 september 2012 15:44

 

Hallå? Händer det något snart?


 

Trist, det här stället. Lika bra att slappa vidare.


 

Tro inte att jag inte är beredd om något roligare skulle dyka upp...


 

Du får minsann springa omkring men jag får bara ligga här.


Allergiker du vet, Aisha


Fin utsikt har vi i alla fall.

 


Hrmpf...


Av Aisha - 23 september 2012 12:25

Jobbar man korta dagar och inte vill hamna alltför mycket minus på flexen så får man pallra sig till jobbet även på helgen och vem bryr sig DÅ att en eventuell fyrbening slinker med?


Liten promenad genom de gamla delarna av stan på väg till kontoret. Förhållandevis folktomt en grå söndagförmiddag.

   

Det är vi hundägare som tvingar oss ut.


Av Aisha - 21 september 2012 19:21

Tror faktiskt att det var tonsillerna som spökade (spökar). Lyckades inte få syn på dem tyvärr. Aisha gillar inte att bli tittad i halsen, speciellt om man ska "dra" i tungan, speciellt inte när det är jag som gör det - ngn annan går bättre.

Igår visade hon att hon mådde riktigt pyton, Ville äta men kom bara halvägs, sedan blev det för jobbigt.     När hon kom ut så åt hon gräs som en galning! Jag lät henne hållas. Efter en lite stund spydde hon upp allt sammans    och sedan blev det bättre.

I natt vaknade jag några gånger av att hon harklade sig kraftigt. I morse var hon bättre och nu på kvällen verkar hon helt ok igen (peppar, peppar...)


Tonillit:

Av Aisha - 20 september 2012 19:33

Inte nog med hältan, igår fick Aisha även problem med magen. Hon får det ibland. Det är lite som om hon hade har magkatarr eller sura uppstötningar. Jag gissar att det gör ont för hon blir låg och ser lidande ut. Hon rapar mycket och får mani på att äta gräs om hon kommer ut. Det brukar gå över på några timmar men i morse när jag vaknade så hade hon fortfarande problem. Eftersom hon stod på Rimadyl så blev jag så klart lite betänksam. Det kändes inte speciellt bra att lämna henne hemma utan uppsikt så hon fick helt enkelt följa med till jobbet.


Jag tror ingen på min avdelning är speciellt hundvan men inga sura miner där trots Aishas något vaktiga sätt och ju längre dagen led ju oftare kom de in på mitt rum för att ändå få klappa lite. (Förstås - det är så det brukar gå) Jag pratade med folk som annars knappt stannar till vid mitt rum. Allt gick alltså ganska bra tills fröken (fru) surmupp kom förbi. När hon upptäckte Aisha på rummet höll hon på att gå i taket! Här får man inte ha hundar!  


Tur då att jag visste att man faktiskt fick det (om än helst inte). Hon var minsann allergisk och kunde inte träffa några djur och jag var minsann tvungen att ha dörren till rummet stängd hela tiden. Själv hade hon ett rum långt bort ifrån mig. Lite komiskt men samtidigt lite trist att bli så fruktansvärt upprörd för att det råkar finnas en hund i "närheten"  Kan man åka kommunalt då? Verkar jobbigt.


Aisha är fortfarande inte helt bra men i morgon får hon vara hemma så jobbar jag halv dag. Det är ju fredag  

Av Aisha - 19 september 2012 20:14

...tror jag att Aisha anser om livet just nu. Lite för långa dagar hemma samt alldeles för korta promenader. Dålig kombination kan man säga.


Så vad göra? Dels kör jag godissök ute i skogen. På ganska små ytor så hon inte far omkring utan går koncentrerat och letar. Sedan har jag engagerat mig i lite klickerträning inomhus. Idag blev målet att sitta i en låda. Inte allt för avancerat men lite koncentrationskrävande ändå. Sittandet var inte så svårt att få dit men att först inse att ALLA benen först skulle vara i lådan var lite klurigt.

 

Belöning: Royal Canin Hypoallergenic som stått i skåpet sedan i våras.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards