Aisha

Alla inlägg under maj 2010

Av Aisha - 31 maj 2010 23:45

Dagen började med en morgonpromenad

 

i lugnt morgonljus och kollade om farbror bäver kommit längre med sitt projekt. Det hade han inte.

Aisha vill gärna gå ut på bryggan och speja. Ån låg spegelblank



        

Vet du Aisha, när matte kommer hem från tentan ska vi gå och handla något riktigt smaskigt!!


  

Oj, oj vad kommer du med nu matte? Har du handlat nu? 


  

Nå - hit med den genast!


Vad är detta. Luktar vansinnigt spännande o gott!


Jo du. Det är en älgklöv! De sålde ut de sista innan sommarlovet. Tyckte det kunde vara en passande födelsedagspresent.


     

Helt ok matte! Här ligger jag några timmar...


  

Wow, wow yyl. Skulle egentligen vakta lite men har inte riktigt tid. Matte du får gå själv o kolla vem som är utanför grinden. Måste bevaka min klöv.


  

En bra dag tycker till och med Baltazar som tar det hela med ro och njuter av den sista kvällssolen. (Hon har ännu inte hittat var mössen håller till vilket jag är tacksam för.)


Kan meddela att det tog på krafterna att gnaga älgklöv i flera timmar. Aisha är nu hyfsat trött och laddar inför en ny omgång med klöven imorgon.

Av Aisha - 30 maj 2010 20:22

Nu är det bara tentor kvar sedan är det sommarlov. i morgon är det tenta i radiologi.


En fråga från förra tentan:

Vilken/vilka av nedanstående skador kan du se hos den här katten? 

  

a)      Pneumothorax


b)      Pneumomediastinum


c)      Subcutant emfysem


d)     Kotfraktur


e)      Revbensfraktur

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Svar: a +b +c








Av Aisha - 16 maj 2010 22:38

  

Aisha har fått lugg. Kanske inte så vansinnigt tjusigt men förhoppningsvis praktiskt. Hon gillar inget vidare det där med uppsatt lugg men hon gillar inte heller att inte se något så nu testar vi det här ett tag.


Så här är utsikten från soffan. Tur att grönt är min favoritfärg!  

Av Aisha - 14 maj 2010 22:30

En låång härlig promenad. Blåsor på fötterna och trötta ben. Kaffet smakade gott även idag.  

Av Aisha - 13 maj 2010 22:15

Vi är alla ute i ur och skur.

Hur mycket regn som helst! Allt på en gång. Inte ens de nya regnbyxorna höll tätt  

Att bo nära en golfbana har sina fördelar. Mitt i finns en liten kur med fika som man kan förse sig av. Ibland har jag pengar med mig ibland inte. När jag har, lägger jag på med råge så jag med gott samveta kan ta mig en kopp kaffe när jag går förbi och kaffetarmen sätter in.

   

Mmm. gott!


En liten paus i regn h-vetet


Hej, hej säger vi till dom få vi ser.

   


Hemma är det dax att slappa lite i soffan. Aisha parkerar sig strategist bredvid.

Matte, du ska väl inte ha hela den ostmackan för dig själv...        



Av Aisha - 12 maj 2010 11:46

Rikligt med oväder är vad de har förutspått för dagen. Tur att regntäcket kom med i packningen.


Sen något mycket tråkigare - när jag slöt upp med morgongänget i morse så fattades en hund. Vajje fick somna in för två veckor sedan pga en tumör som kommit tillbaka. Inte vet jag om det var därför men Aisha är normalt väldigt förväntansfull när vi svänger runt hörnet vid stallet och förstår att vi ska träffa de andra hundarna - men inte i morse. Inte alls. Vem vet, hon kanske redan visste...

  

Av Aisha - 11 maj 2010 12:21

            till Göteborg igen! Inte dumt med lite lediga dagar (med en hel del plugg, förstås) Nu hoppas vi bara på strålande sol och en lite försiktig värmebölja sen är jag jättenöjd.


Bilen låter mer och mer konstigt. Alltid lite läskigt att åka långt med en gammal och skraltig bil... Men den gick igenom besiktningen utan så mycket som en anmärkning. Det borde vara ett bra tecken. Det får bli verkstaden när (om) jag kommer tillbaka till Uppsala.



fotot är snott här


Dessa figurer finns i skogen nära där jag bor. Jag kanske kunde ha tränat med Aisha vid dom så kanske hon hade klarat korningsbanan lite bättre...

  

Av Aisha - 10 maj 2010 21:45

...har jag skaffat en minneskortsläsare. Min sladd till kameran har varit försvunnen sedan jag flyttade till Uppsala. Irriterande att inte kunna spara ngr bilder men nu har jag i alla fall till slut skaffat en extern läsare till minneskortet. Så här kommer ngr foton från de senaste månaderna:

Vi bor ju med Zabba i några månader. Kul tycker båda. I alla fall för det mesta. 


Ett annat skönt ställe att slappa på.       


  

Och så favoritstället. Ett litet krypin i köket. Perfekt om något ätbart skulle råka trilla ner.


  

Även katterna har vant sig. Animal planet har nyhetens behag!


Nu har det hunnit bli vår och i går var det varmt nog att doppa underredet.


  

Härlig är våren!!!

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards