Aisha

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Aisha - 7 mars 2011 18:06

Här i flocken är några av oss lite överviktiga vilket inte är så himla lätt att komma till rätta med.


  • Aishas övervikt försvann relativt fort. En hundägare jag träffade för några år sedan sa lite krasst att hon hade svårt att förstå folk som inte kunde banta sina hundar.

    "Det är ju bara att ge dom mat varannan dag tills de gått ner i vikt."

    Det var hennes enkla recept och det har jag anammat. Funkar på Aisha och hon klagar inte nämvärt (egentligen inte alls). Det går fort och man behöver inte hålla på med det så länge.

    När jag var på hundfiket i fredags pratade jag med sjukgymnasten som har massagen/simmet. Hon tyckte att Aisha hade en perfekt vikt.   Det är ju lite extra viktigt att hon hålls slank pga hennes höfter.

  • Katten Baltazars övervikt har jag  förbaskat svårt att komma till rätta med    Med katter är det ju ingen bra idé att bara utfodra varannan dag eller göra allt för drastiska nedskärningar i kosten eftersom det kan allvarligt skada levern. Så där gäller det att mäta o dosera maten i lagoma portioner. Och katten gillar det inte! Hon beklagar sig ständigt och jag tycker så synd om henne.   

     

    För all del är det fritt fram för katterna att gå ut året runt men så här på vintern vill de inte, vilket i stort sätt betyder att maten är ett av de få nöjena de har. Att inskränka det känns lite taskigt. Och det tycker som sagt var katten också!

    Sen har jag ingen våg heller så jag kan inte se om det ger något resultat. Bara elände känns det som. 


  • Min egen "övervikt" är inte stor. 2-3 kg räcker att gå ner. Men hallå-hur svårt kan det vara!
    Äta varanna dag - kanske...  

Bara snön smälter så man kan komma ut och fånga möss i stora lass!  Sen kan matte hålla på hur mycket hon vill med sina mini-portioner. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards