Aisha

Alla inlägg under juli 2014

Av Aisha - 10 juli 2014 14:47

Igår när jag var uppe vid sjön o tog årets första dopp var jag inte precis ensam om man säger så...


Så i morse kom jag på den eminenta idén att ta ett morgondopp i stället. Det visade sig vara en mycket bra idé! Snudd på helt ensam och Aisha lyckades bara skvätta ner EN badgäst som satt i solen för att torka.


     

Av Aisha - 9 juli 2014 13:17


TVILLINGARNA  ca 21/5  -  20/6


Ungefär så här är jag.
Jag är som ett nystan som har kommit loss, jag far omkring som ett yrväder och har livat värre. Så fort som jag får tag på en bil så vill jag ut och se mig omkring. Jag älskar nya platser så låt oss inte gå omkring på samma rutinmässiga vägar, utan byt och låt oss upptäcka det nya och spännande. Jag älskar att nosa rätt på en massa saker som jag finner är roligt, fast det är ju förstås inte alltid som du gillar det jag kommer hemdragandes med. 

Visst kan du uppfatta mig som uttråkad ibland, men det är inte mitt fel utan det är du som inte har lyckats hitta på något nytt som bryter det tråkiga och gör dagen litet roligare. Jag är stark och gillar att dra iväg med lass som är tunga och jag är väldigt uthållig, mycket uthålligare än dig, du är så svag och ger så lätt upp och går in i värmen igen. Jag själv trivs bra i värmen.
 
Det finns dom som tycker att jag är ombytlig av mig och det kan nog vara så. Jag tycker dock inte att det är något fel på det, för nog har jag rätt i mycket och trots allt så håller jag ju på dig. Och varför skulle inte jag få en annan än uppfattning än dig, det blir ju ändå som du vill, hur fel du än kan ha.
 
Jag gillar mitt hem och att stöka till det där som jag vill ha det, men det är ju inte alltid som du gillar det. Jag gillar att få en ny filt och kanske så gillar jag ibland att få ha en värmande kappa på mig. Fast helst så stormar jag fram precis som jag är skapt och visar upp min vackra kropp och päls.

Jag är mycket mån om min husses och mattes säkerhet och jag vaktar noggrant på allt som är vårt. Vill du att jag ska passa på något åt dig så kan du lita på mig. Jag släpper ingen innan för den dörr som du vill ha vaktad. Visst är det ett fint hem jag har och jag gillar det fina så skäm bort mig och se till att jag får det bästa som finns.   
 
Det sägs att jag är smart, men jag vill inte alltid visa dig det. Men kalla mig inte för dum för då blir jag sur. Beröm mig istället till framgång då får du utdelning av min smarthet.
Utställningar kan jag gilla bra om jag är på det humöret, men usch vad mycket hundar det finns som tror att dom är bättre än mig. Med mitt briljanta sätt så slår jag den mest fagre konkurrent. Jag är smartast och därmed bäst och även vackrast, det är mitt motto.
 
Visst tycker jag om det fartfyllda i livet men du får inte jäkta mig för mycket för det gillar jag inte, jag rushar gärna, men bara när jag själv vill det. Akta så att jag inte blir kall och får hosta för det är inget roligt. Ibland kan jag även bli lätt allergisk, men det kan¬ske är mera när det passar mig själv som jag låter dig tro att jag är sjuk.


Mina bästa sidor.
Jag har många intressen och visst har jag härliga idéer och nog måste du hålla med om att jag löser de mest svåraste problemen för dig. När du har tappat något så kan jag lätt nosa upp det, så var glad i mig för jag är en tillgång för dig. 
 
Jag är en mycket bra ledarvovve och jag passar fint som bas. Visst är jag glad och nog måste det vara skönt för dig att få visa upp mig som är så vacker. Andra säger ju jämt att jag är en så stilig vovve. Jag tycker själv att jag är en vovve med härliga egenskaper. Om du bara förstår mig rätt så kan vi ha det härligt roligt i ett helt liv du och jag. Jag är din vän och älskar dig som min käraste så stryk min päls och säg att jag är duktig, då känner jag din värme och känner mig älskad och omtyckt.



Här är Aisha lite uttråkad och talar om att hon tycker att vi kan träna lite

           

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards