Aisha

Alla inlägg under mars 2012

Av Aisha - 30 mars 2012 20:52


Idag kom maten som jag beställt  


Jag hittade http://www.hundmatbilen.se/ på nätet. Jag har inte hittat något ställe i Gbg där jag kan handla köttiga ben eller färskfoder till katterna.


Nu passade jag på att beställa:


* Revben nöt 2kg
* Köttiga ben nöt 5kg
* Hjort köttiga ben nacke 5kg

* Kattkorv 10 st


Det ser bra ut och hela frysen är nästa full med hund- och kattmat.


     


Sen finns det lite lammrygg och annat sedan tidigare. Den kan jag oxå knapra på om det skulle knipa. Men så värst mycket kött kan jag inte se att det finns på den.

   
 

Nu finns det ben att gnaga på ett antal veckor framåt. Tack säger Aisha     medan katterna hellre velat knapra torrfoder   . Tyvärr det används bara som klicker-godis, så det gäller att göra lite tricks först

Av Aisha - 29 mars 2012 22:37



Obehagliga bilder!


De har anlänt - äckelkräken.  


     

Av Aisha - 29 mars 2012 12:27

För ca 30 år sedan petade jag ner en apelsinkärna och hoppades att jag skulle med tiden få ett lika fint apelsinträd som min morbror hade. Stort och grönt stod det i vardagsrummet och blommorna luktade ljuvligt och jag tyckte det var superhäftigt när det bar frukt.


Plantan har växt och frodats men jag har hållit den ganska liten för att kunna transportera den med mig runt i Sverige. Nu när jag flyttade ner till Göteborg igen verkade den tappa livsgnistan helt. Bladen föll av i rasande fart. Till slut insåg jag att jag höll på att vattna ihjäl mitt träd!


Projekt livräddning inleddes. Jag klippte ner det rejält och det fick ny torr jord. Nu ser det inte mycket ut för världen.

Men kanske, kanske att det vill göra ett nytt försök till att överleva ytterliga 30 år.


 

Lite små nya skott är på väg att växa ut 



     


 

Så här fint blir det aldrig eftersom jag inte visste att kärnor från "moderna" apelsiner inte kan få varken blommor eller frukt.


Tydligen kan man prova med KRAV-apelsiner och förhoppningsvis få fertila träd. 




Av Aisha - 28 mars 2012 14:45

Oj vilken seg dag det är så här långt. Grått, ruggigt o duggregn bjuds vi på.


Det råder stiltje bland de fyrbenta.

 



Undrar om man inte skulle ta och pallra sig ut på en rejäl promenad så man vaknar till lite grann...



Åh, orkar knappt höra talas om något sånt. 


Stannar kvar precis här och filosoferar lite.


 

Sa du GÅ UT?! 



   

   


Av Aisha - 27 mars 2012 16:35

    

Så härligt med värme!! Gäller att njuta så länge det varar.


 


Idag begav vi oss till biblioteket för jag behövde skriva ut ett papper. Lagom promenad på ganska trevliga vägar.


Det är fortfarande ganska brunt i omgivningarna men lite färgklickar finns det.

 

Såna hära vad de nu heter finns det gott om i gräsmattorna.


Och krokusar i rabatterna(?)


Kastanjen gör sig redo att möta vårsolen. 


Man möter många hundar när vädret är så här skönt. Den här var lite extra intressant. En matte som kastar pinne till sin hund som rusar runt på gräsmattan. Men vi kom förbi utan bekymmer.   


 

Vi går och visar upp vår spårvagn i stället. Ska man hem till oss så tar man nr 5 mot Torp.


   

Nu är vi framme vid fängelset. Numer är det ett bibliotek mm. Inne på gården på en gräsplätt står ett träd, lagom för en briard att vila vid medan matten gör sina ärenden.

   


Av Aisha - 25 mars 2012 16:49

Googlat runt lite på hundtrim i området. Kollat vad det kostar att klippa en briard.


När jag skaffade Aisha så trodde jag säkert att jag ganska snart skulle klippa henne eftersom jag  helt enkelttyckte att det var snyggt med kortklippta hundar. Nu har jag vant mig vid lång päls och tycker det är finast MEN just nu är jag ganska less på all sand som ständigt sprids över golven. Jag är dessutom ganska övertygad att Aisha skulle gilla att få bort all päls från ögonen. Man skulle ju kunna köra någon slags pudelklippning o raka huvud och tassar men KANSKE att vi tar det stora steget och skalar bort allt det långa...


Ska fundera vidare...



Av Aisha - 24 mars 2012 11:06

Av Aisha - 23 mars 2012 15:39

Idag hade jag bokat tid för Aisha hos kiropraktorn. Jag har varit nyfiken på hur det funkar och nu när Aisha är lite risig i lederna så hade jag en anledning att ta mig dit. Jag har själv gått hos en kiropraktor några gånger och det var ett väldigt böjande och bändande och jag undrade hur det skulle kunna fungera på djur.


Det var inget böjande och bändande utan bara försiktig manipulationa av kotor och leder. Aisha hade låsningar i:

  • kors, höger sida
  • länd 3-4
  • bröst 11-12
  • hals 4
  • revben 11-12 hö, 8 vä.

 


Nu är hon "upplåst" och kiropraktorn tyckte inte att det var så illa så vi behövde komma på återbesök vilket kändes bra. Hon gav samma förhållningsregler som sjukgymnasten.


Idag tar vi det lite lugnt men i morgon blir det samma motion som vanligt.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards