Aisha

Alla inlägg under augusti 2012

Av Aisha - 22 augusti 2012 13:57

Det känns som det var ett tag sedan jag var ute och traskade i regnväder men på förmiddagen idag så regnade det ganska rejält.

Det var inte många vi stötte på på den vanliga rundan. En pudel träffade vi och en häst som var ute och promenerade med sin ägare bredvid.


 

Annars är de mest golfarna som också trotsar vädret.


   

Och denna självlysande varelse uppflugen på "godisstenen"


Men nu skiner solen igen. Hoppas det håller i sig för i eftermiddag ska jag träffa en kompis för lite stadsorientering.

Av Aisha - 18 augusti 2012 16:22

Idag fick jag med en kompis på hundpromenaden i Änggårdsbergen. Det var en liten lagom promenad. Gänget ska gå en längre tur i morgon men då ska jag gå med briardklubben.


Det är vackert i Änggårdsbergen men en härlig utsikt över hamninloppet och massor av blommande ljung när man kommer upp på toppen.

Uppe på toppen


 

Cristina - en av Aishas allra tidigaste vänner. Alltså hälsas Cristina alltid med VÄLDIG entusiasm!


 

Tog i stort sätt inga kort alls. Här är ett av de få.


   

Nästan hela gänget samlade efter promenaden. Det fattas en en kaukasisk och en centralasiatisk ovtjarka samt en leonberger men de hade parkerat på ett annat ställe och avvek innan vi skulle fotas. Synd - de var maffiga hundar (minst sagt) 

Av Aisha - 17 augusti 2012 00:22

I två veckors tid har det funnits ytterligare en fyrbening i flocken. Lilla Molly har bott hos oss. Molly är en lite dvärghamster och jag hade ingen som helst erfarenhet av sådana innan hon flyttade in.


Ganska anonyma djur var mitt första intryck, men allt eftersom Molly vande sig vid mina tider och eftersom hon är en stor gottegris så vaknade hon och höll sig framme när jag vaknade och gick upp. Med två katter och en stor lurvig hund så kändes det tyvärr lite omöjligt att släppa ut henne annars hade det varit roligt att lära sig lite mer om vilken lite filur hon egentligen är.

     

Nu är hon hemma hos matte igen.



Aisha och jag har varit iväg på hundpromenad igen. Denna gång i Slätta Damm. Vi var ganska många sist, som synes.

 

PÅ söndag är det träff med Briardklubben. Jag föreslog att samma runda så nu hoppas jag att jag hittar.


Idag har jag varit ledig. Mycket passande eftersom solen har varit varm och det har varit en härlig sommardag. Jag åkte till havet och tog ETT dopp i det inte helt varma havet.

         


Efter beachen så åkte vi in till stan och Aisha fick massage. Hon som masserade kände att Aisha var stelare på ena sidan. Det var den som blev påkörd när hon jagade den där haren. Bra att jag gick till massören. Jag kommer nog boka tid några gånger till och så kommer jag att massera hemma enligt instruktion.


En mycket trygg hund var även massörens omdöme. Det var ju bra   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards