Aisha

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Aisha - 9 april 2012 23:21


Just nu har jag lite ågren!! I mogon är dagen D...

Av Aisha - 9 april 2012 11:59

Till slut tog jag mig ändå hemifrån och åkte till stadsdelen Bergsjön där Aisha och jag blev bjudna på påskkaffe   sedemera även påskmiddag och en liten promenad i närmaste omgivningen. Tyvärr tog jag inga kort på våran mycket trevliga dag. Men jag har som vanligt snott några från nätet.


Vi gick en liten sväng till Galaxen som är en liten djurgård som ligger alldeles nära där min kompis bor. Där finns bla:

Nisse


 

Kodex


 

Rosa o Alva


 

Perla, Madicken, Maja, Lea och Allan + en drös BEDÅRANDE lamm!



   

Linderödssvin


Bilderna är som sagt från deras hemsida så om det är exakt samma får fortfarande vet jag inte och griskultingarna som sprang runt igår var något mer nyfödda än på bilden ovan.


Alla djuren var väldigt kärvänliga och kom glatt fram till staketen för att bli kliade på. Som vanligt så märks det att en hund gör att de blir lite extra nyfikna. Det tackar jag för för jag ÄLSKAR att sticka näsan i en solvarm hårrem och dra in härlig hästlukt!


Aisha ignorerar hästarna men låter sig nosas på. Hon gick förstås! igång på fåren som också var förvånansvärt (enligt Aisha) nyfikna. Dagens happening var nog annars de små griskultingarna som rusade runt. Det var riktigt svårt att få med sig Aisha därifrån  


Måste säga att Aisha verkligen var en ambassadör för sin ras! Hon gick lugnt och fint okopplad i området och brydde sig inte om de andra hundarna vi mötte. Höll sig nära så fort vi mötte andra människor. (Jag tror att majoriteten av alla som bor i området är rejält hundrädda. Det är så olikt mot de vi stöter på till vardags runtikring där jag bor.) Lät sig snällt bli klappade på av halvskaraja små barn och lekte snällt och balanserat med min kompis dotter som också kan vara lite skrajsen för hundar i allmänhet.   


Fick frågan om det krävs mycket träning för att få hunden så lugn och snäll?


Mitt svar var ett bestämt JA!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards