Aisha

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Aisha - 21 januari 2012 23:21

VETERINÄREN

I går var jag hos veterinären som analyserade Aishas rörelser och klämde igenom henne grundligt! Aisha visar inte gärna var det gör ont så hon var lite svår att läsa. Hon gillar som sagt inget vidare att vara på kliniken men var SÅÅ duktig på undersökningsbordet! Kanske lite för duktig eftersom hon knappt sa varken bu eller bä...


Diagnosen blev i alla fall BICEPSTENDINIT.


Nu ska hon få Rimadyl i trettio dagar + enbart korta promenader i KOPPEL i SKRITT   !!! Gissa vem som kommer att bli galen?


PROMENAD

Jag hade redan beslutat mig för att gå på fredagspromenaden som drog igång igen efter julledigheten. Tänkte att det där med korta promenader kan vi ju börja med i morgon...


Det var många hundar som slöt upp på premiärturen. Den här bilden snodda jag från hemsidan. www.uhac.se

 



Det här är faktiskt en kelpie - en working kelpie. Hade ingen aning om att de kunde ha den här färgen. Men working-varianten kanske är lite mer generös med färgvariationerna.

 


Den här filuren var i och för sig inte med på promenaden men satt med husse i fiket. Som lurvhundsägare kunde jag ju inte motstå en annan lurvis. Cao Serra de Aire. FIN!!

 



HUNDMÖTEN

Idag var vi iväg på en temadag som handlade om hundmöten. Aisha har ju lite 'issues' ibland när vi möter andra hundar. Inte så himla ofta men som sagt ibland. Tänkte man kunde få lite matnyttiga tips. Vet inte riktigt om jag fick valuta för pengarna   Aisha visade inte tillstymelse att göra något utfall och såg ut som hon aldrig gjort det. De andra undrade nog vad jag gjorde där... Det var nyttigt ändå att titta på de andra och ta del av deras framsteg. Alla hundarna (inklusive Aisha) var SUPERTRÖTTA när kursen var slut.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards