Aisha

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Aisha - 28 oktober 2009 14:25

Funderar som bäst på om jag ska anmäla Aisha till MyDog. Jag är ju i stan och det är trots allt kul att gå dit själv. Innan siste oktober är det "billigt" att anmäla. Sist Aisha var där så gick det riktigt uselt så så värst mycket sämre kan det inte gå. Hrm...funderar vidare.

  

Domaren tyckte så här för två år sedan:
God typ o storlek. Bra proportioner. Bra vinklar. Bra kropp för åldern. Ganska bra pälsstruktur på kroppen. 
Mycket smal i huvudet och saknar stop. Mycket kort päls på benen. Skulle ha renare färg.

Av Aisha - 28 oktober 2009 09:45

Gårdagens simning gick bättre än den förra även om jag fortfarande är spänd på att se hur det ska gå när jag ska fixa det själv. Aisha simmar på bra men hon visar inget direkt intresse att simma runt på egen hand. Målet för henne är att komma fram till mig och det funkar ju så länge någon står och håller i en lina från andra hållet. Något hon tycker är roligt däremot är att hoppa i vattnet från rampen. Det gör hon med sådan kraft att hon nästan kommit ur bassängen innan hon ens tagit ett simtag. Nästa gång ska jag ta med våtdräkten så får jag se om de tillåter att jag går i bassängen.


När vi kom hem hade katterna fixat lite familjeunderhållning som vanligt, puh...

  


Vad kan finnas under pallen? Inte direkt en 10 000kr fråga...


  


En liten vettskrämd svans skymtar i hörnet.


  

Aisha vill också dra sitt strå till stacken. Det är ju så kul när alla gör ngt TILLSAMMANS.


  

Baltazar ser oss nog som små kattungar i sammanhanget och drar sig tillbaka och övervakar våra insatser. När vi visar för stor inkompetens så styr hon upp det hela igen och på nytt och motar in musen i ett hörn för att sedan betrakta det hela på nytt.


  

Den lilla, infångad och på väg ut i friheten igen. Kattluckan låst för kvällen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards