Aisha

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Aisha - 16 oktober 2009 11:15

Man får ju ta hand om de sina... I flocken ingår fortfarande en blå Audi. Den har kämpat på i över 30 000 mil så den har väl rätt att vara lite inkontinent. Den läcker både olja och kylarvätska men oljeläckaget är det som är mest akut och igår hade jag som mål med promenaden att gå till (dyr)macken och inhandla en liter.

  

Så här ser det ut när jag går hemifrån. Inte en mack så långt ögat når. Till höger ligger ett stall och där kan man handla kaninhö eller få gratis gödsel. Till vänster skymtar en byggnad och där bor det höns. Dit kan man gå när man har slut på ägg. Hönorna värper ägg i massor av kulörter. Men som sagt ingen olja.


  

Ägnade lite tid till sökträning. Det var delar av kvällsmaten som ibland låg lite här och där. Kom Aisha som ett skott på inkallning trots rådjur eller annat spännande i näsan så fick hon leta upp det goda. I annat fall fick det ligga till räven. Mörkt blev det ganska snabbt men näsor behöver ju inte mycket lyse.


     

Syns inte så bra på den här bilden men Scandinavium är jättefint upplyst i rött o grönt. Det har jag inte sett innan. Det var i och för sig match igår. Har det nått med Frölunda att göra? Det är ju deras färger...


Sen vart det kvällsmörkt och ute ur skogen var det bara en himla massa koppelpromenerande till Statoil och tillbaka. 18.00 gick jag hemifrån och 21.00 var jag hemma igen. Hur i hela friden kunde det ta så lång tid?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards