Aisha

Alla inlägg under februari 2012

Av Aisha - 13 februari 2012 20:27

I fredags var det 22 hundar som slog följe på lunchpromenaden. Gissa att det blev trångt på fiket efteråt. Speciellt eftersom det redan var några hundar som var där o fikade.

 

Av Aisha - 10 februari 2012 10:41


När jag går ut med Zabba numer på luncherna så blir det väldigt korta promenader med honom eftersom Aisha inte får gå så långt. Och ingen lek förstås    Däremot brukar han följa med hem så det i alla fall händer något.


    

Han får i alla fall gå lös.


Aisha är fortarande i lina


   

Ska man följa med eller ska man gå hem igen, tro...



   

Här luktar det rådjur!!

(Bra med koppel ibland)


 

Zabba är alltid väldigt ivrig att få komma in till oss. Sedan är han minst lika ivrig att komma därifrån  



    

Kanke har att göra med Aishas strategiska plats under trappan. Där ligger hon och "anfaller" eventuella briarder som råkar smyga förbi.


 

Puh - den här gången gick det bra.


Kommer inte matte snart tro??

Av Aisha - 3 februari 2012 19:25

Inte i pannkakan kanske men i skogen...


Igår skulle vi ut o spåra igen. För första gången gick jag snudd på vilse! Mobilen ringde när jag äntligen hittat ut på stigen igen. Min kompis undrade var i hela friden jag tagit vägen??


Lite långt spår med andra ord men Aisha löste det genom att hon tog en genväg när det sedan var hennes tur. För första gången (tror jag) tappade hon faktiskt spåret. Det är ju lite kul nu när det ligger snö på marken för nu kan man ju se alla andra spår som också finns i markerna. När jag irrade omkring klöven så insåg jag att jag gick i värsta rådjursområdet. Jag korsade mängder av rådjursspår och på ett ställe var det värsta autostradan! Det var vid autostardan som Aisha bytte från min dragna klöv till att följa den bredare vägen. Eftersom jag inte sätter upp markeringar så hittade jag aldrig tillbaka till mitt spår. Lika bra det för det blev som sagt i längsta laget. Klöven hittades i alla fall så slutet gott, allting gott!


          Rådjursgodis!   Mellanmål! Det var här någonstans som fokus på min klöv försvann.

Av Aisha - 2 februari 2012 19:28

Satt o kollade på ett Tv-program om djurs domesticering. Då tar de upp Toxoplasma. Råttor som infekterats med toxoplasma blir tydligen "orädda" för katter. Det hade jag aldrig hört förut men det var ju lite lustigt men inte helt otroligt.


 


Det som sen följde var mer otroligt. Det är nämligen så att har man levt med en katt ett längre tag så är risken stor att man blivit smittad av Toxoplasma av kattens avföring. Det jag lärt mig att det är helt ofarligt så länge man inte har ett nedsatt immunförsvar eller är gravid (farligt för fostret - men BARA om man smittas när man är gravid, inte om man REDAN ÄR smittad när man blir gravid). Nåja - i programmet hävdade de att även människans hjärna påverkas av parasiten.


         


Hrmm - vad ska man tro om det? Måste nog googla lite och se om det verkligen finns vetenskapliga bevis för vad de säger.



Har man vekligen fått parasiter i hjärnan av de små tigrarna man delar sitt hem med??

   


I programmet pratade de också om de domesticerade rävarna som finns i Sibirien. De har nu börjas säljas till allmänheten. Skulle vilja ha en!!!! 

 


Här kan man köpa en räv. Fast inte om man bor i Sverige då förstås. Får bosätta sig i Ryssland eller i ngn stat i USA där man får ha tama rävar.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards