Aisha

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Aisha - 17 oktober 2010 17:35

Igår var jag ute med klöven och blodflaskan och lade spår. Tanken var att det skulle lugga över natten. Aisha har ju "fladdrat" så i spåret när jag använder blod och den senaste spårerfarna personen som jag pratade med ansåg att blodspår måste ligga ett riktigt bra tag för att luftvittringen ska försvinna. Sagt och gjort jag lät det ligga tills idag.


Lite spännade att se hur det skulle gå. Innan vi ens hann till spåret så var Aisha ganska trött efter en låång promenad med Zabba med massa spring och bus. Jag tror i och för sig inte att det gjorde så stor skillnad i spårandet.


Hon började med att hitta ett annat spår och dra åt helt fel håll. Jag stoppade henne och hon tog sedan upp rätt spår. Hon spårade verkligen jättebra! Mycket nogrannare än vanligt och i lagom tempo. Den första 90-graders vinkeln satt som en smäck! Sedan hade jag korsat en lite mindre stig och där tappade hon spåret. Jag har slutat att markera var jag har lagt spåret så jag kunde inte hjälpa henne. Aisha jobbade sig i alla fall tilbaka till början av spåret och tog upp det igen. Tyvärr blev det tappt på samma ställe och för första gången i spårkarriären så hittade hon inte klöven. Synd för hon spårade så fint!


Jag ska lägga ett nytt likadant - fast kortare - spår i veckan så hon snart får chans att lyckas.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards