Aisha

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Aisha - 2 maj 2009 18:38

Runtikring där jag bor så blåser det gärna en del. Just nu när det är varmt men lite kallt i vinden så går jag ofta hemifrån med alldeles för mycket kläder. Ju längre promenaden lider, desto varmare o svettigare blir det. Idag var jag vis nog att lämna den långärmade tröjan hemma och det vart alldeles lagom.

Den längsta av dagens  "promenader" gjordes med cykel. jag hittade en boll som inte gick sönder när Aisha biter i den. (det kommer nog men ännu är den hel) Den har legat på samma ställe jättelänge så jag antar att någon har glömt bort den. Jag hoppas det i alla fall. Det finns nog inget som Aisha tycker är så roligt som att leka med fotbollar!!


Lite pausrullande medan tvåbeningen tog kaffepaus


Nu är jag klar - är du det matte?

Av Aisha - 2 maj 2009 12:12

Vissa dagar går i slöhetens tecken. När man ser sig omkring så verkar de som alla liksom glider omkring i långsam lunk. Förutom de där som troligtvis inte festade dagen innnan o kör intervallträning i uppförsbackarna. Puh! man blir ännu mattare av att bara se dom.

Jag gick förbi Zabbas plejs för att kolla om de ville följa med på en liten tur. De ville de inte - slöhet rådde även där :). Jag fick en kopp kaffe o Zabba fick en paus i pälsvården. Aisha hittade en ny passion - att gräva en grop under altanen. Det var visst så super-duperviktigt att allt annat försvann. Jag försökte med alla medel få ut henne därifrån men öronen var avslagna. Till slut fanns inget alternativ än att krypa in själv. Gropen hon grävde o lade sig i var mellan två pallar med takpannor så hon var inte lätt att få tag i. Jag fick dra ut henne i svansen! Gissa att jag inte var så värst populär.  Trots att hon var kopplad så skulle hon in där igen!

Undrar om det är hormonerna som finns kvar som säger till henne att gräva en lya. Hon är sällan så fanatisk att hon inte är kontaktbar. Aisha ska tillbaka dit i morgon när jag jobbar. Då ska matten sätta kompostgaller för ingångarna. Annars lär väl Aisha parkera sig där hela dagen.


Aisha poserar i de sista solstrålarna


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards