Aisha

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Helg med spår igen

Av Aisha - 30 november 2009 08:44

Helgen har inneburit ett barnkalas, massor av tvätt (ALLA mattor är leriga - jämt!), inget vidare adventsmys för de flesta grejer är i Uppsala och och så till slut - ett riktigt långt spår!


Spårfröken ringde o sa att hon var förkyld men jag åkte dit i alla fall. Jag lade först ett viltspår. Eftersom jag inte känner till terängen speciellt bra så blev det låångt och slingrigt. Sedan lade jag ett kortare ett personspår där jag droppade diverse vantar och bollar.  I slutet fanns ett paket kattmat! Inte en tråkig boll den här gången.


Medan spåren låg till sig tog vi en tur runt Sisjön som såg ut ungefär som alla andra sjöar...

  


Personspåret gick sådär, lite för kort liggtid tror jag. Aisha hittade bra men gick ganska långt från spårkärnan. Vantarna mm ignorerade hon gladeligen. Ska kanske använda pinnanr o träna lite hemma först. Hon hittade kattmaten o den var god!


Vilspåret var oxå svårt. Eller egentligen vet jag inte om det var svårt för hon hittar ju men hon gick ofta en bra bit ifrån där jag gått och en massa luftvittrande och svängar fram och tillbaka.

  

Så här såg det ut i slutet av spåret. Jag hade dragit klöven över en stubbåker o sedan in i ett område med högt gräs.


  

Nosen var i luften ganska ofta. Det är klart min vittring satt ju lika mycket i toppen på gräset. Men det var ju klöven hon skulle spåra efter...


  

Svansen går hela tiden. Det är KUL!


Det är en skjutbana i närheten där de sköt en hel del. Bra träning! Aisha blev lite besvärad men upphörde inte med spårandet.


Och klöven hittade hon!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Aisha - 10 juli 2017 15:58

Tiden går alldeles för fort. En av de första och en av de sista bilderna på världens bästa Aisha          ...

Av Aisha - 21 juli 2016 00:08

Här verkar jag mest säga att Aisha löper. Idag märkte jag att det var dags igen. Ganska exakt nio månader sen sist. Hoppas att det har åtminstone lite med att göra att hon är så seg. Får skriva lite mer om det snart. ...

Av Aisha - 17 maj 2016 22:50

Mycket man kan hitta på nätet av en slump. Korridosgrannen Shanti råkade jag få syn på. Det var kul. Tydligen bor han numer inte långt härifrån. Matten är konstnär.     Detta var när vi delade boende 2008:     Här är han med på klinisk u...

Av Aisha - 30 november 2015 20:33


Häromsisten var jag nere i Halmstad igen. Riktig, riktig härlig lördag blev det. Varmt och skönt i solen (i lä) så man fick en föraning av våren trots att vintern inte ens visat sig. JAg har fått ny telefon som den visar sig även funka utan problem i...

Av Aisha - 1 november 2015 13:56

Lite surt att Aisha börjat löpa igen så snart efter förra löpet, måste jag säga. Misstänker att det är hundarna på dagis som drar igång varandra. (Hon började 20/10 NTS) Igår gick vi promenad i Skatås. Hoppsan - nu hamnade vi i ett evenemang igen...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards