Aisha

Alla inlägg under april 2009

Av Aisha - 9 april 2009 22:34

Bruna och Aisha tidigt på promenaden innan de gemensamt skrämde mig rejält! De var MYCKET olydiga. Det var nästan så att kvällsmaten frös inne. Hade jag trott att det hjälp så...


Undrar om man kan byta en lite mindre och en lite större fawntratt mot en lugn, snäll och mycket sävlig, typ.., newfoundland eller nåt. (Matten blir kanske lite förvånad när hon kommer hem från Sicilien och vill ha tillbaka sin lilla Bruna.)

Av Aisha - 7 april 2009 21:08

Trött, trött, trött.

Jag jobbar extra hela påsklovsveckan och det tar på krafterna att jobba  åtta timmar. Vara på fötterna hela tiden. Gå upp i ottan (04.45) för att komma ut med hundarna innan. Rusa hem på lunchen och ut med dem igen och sedan när jag kommer hem ganska slutkörd så behöver de lurviga en rejäl promenad. Puh!


Ingen annan än jag har valt det och jag får betalt. Sluta klaga =)



Man kan även bli mycket trött av att intensivt gnaga på var sitt revben 

Av Aisha - 6 april 2009 18:47

Nu är det som bekant ganska lerigt o blött i markerna. Här på området har vi världen bästa hund-dusch men ibland är jag bara för trött för att efter VARJE promenad gå in dit och duscha av tassar och mage. Jag tänker att vad sjutton - det torkar ju...


...jepp, det gör det!

Av Aisha - 5 april 2009 21:20

.

.

.

En millisekund senare:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Av Aisha - 4 april 2009 20:23

Man märker liksom nu när vissa av oss sitter och inte kan få nog av den härliga solen vem som härstammar från Dalslands mörka skogar.


Aisha tycker alltid att skugga är att föredra. Katten, Bruna och Sigge är alla riktiga soldyrkare. Själv gillar jag egentligen bara solen så här i början efter en lång vinter, sedan väljer jag också skuggan. Man blir kanske helt enkelt som man umgås.

Av Aisha - 3 april 2009 16:30

Trodde att Aisha hade fått ont i tassen förut när hon plötsligt stod blixtstilla med ena foten i vädret. Efter ett tag bytte hon fot. Samtidigt stirrade hon på ngt i gräset. Jag gick fram och stirrade jag oxå men såg ingenting. Efter bra tag så rörde marken lite på sig. Aha - även jag fattar - en sork!

Det var så himla gott väder så jag tog Aishas sorkjakt som en legitim ursäkt att bara stå rakt upp o ner och absorbera vårsolen. Hon skuttade runt där i åkant en ganska lång stund. Aisha har dock ingen vidare lycka på sina sorkletanden. Hon borde hänga med katten Baltazar på en av hennes rundor och lära sig hur det ska gå till.

Av Aisha - 2 april 2009 13:47

Man kan undra vad detta är?


Årets första fästing?


Nej, tyvärr har Aisha tappat en klo igen =(


Samma sporre som tidigar. Kanske det är så att klon blir skörare ju fler gånger den går av. Nu var klon VÄLDIGT kort. Hela gick i alla fall av av sig själv så ngn tur till veterinären har det inte blivit ännu (peppar, peppar...) Jag håller koll på ev infektion osv och så hoppas jag att det läker lika fint som de tidigare gångerna. Aisha verkar inte besvärad av klobrottet. Värre är det när tossan åker på. Det är INTE kul. Men det är så blött o lerigt ute så så får det bli. 

Av Aisha - 1 april 2009 21:11

Idag har det varit en bra dag. Det har varit en härlig vårdag men sol och värme. Kaffet dracks utomhus och alla såg ut att glida omkring med ett leende på läpparna.


Aisha o Zabba träffades på lunchen som vanligt.

Grabben - våga inte tänka tanken att försöka nalla min pinne

Din? - den var ju min alldeles nyss

Sorry men nu är den MIN


På fotbollplanerna vid ån kan man rejsa runt hur mycket som helst. Eller så kan man som här kolla in en annan hund på ingående.



Hoppsan - råkade visst "halka" ner i ån. Säg inget till matte är du snäll.



 

Äh, jag torkar fort i den härliga solen



Bara ytterligare ett kort på bäst-Aisha...



På eftermiddagen fixade de fyrfota: Bruna, Sigge och Aisha en liten gemensam jakt ledd av drevskällande Bruna. Eftersom man ska fokusera på ljuspunkterna så var det faktiskt Aisha som kom tillbaka först! Bra! Lilla Bruna fick vi vänta på ett bra tag tills hon hade gjort sitt jobb.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards