Aisha

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Aisha - 16 april 2011 21:52

Åkte ner till stan för att gå på öppet hus på UHAC. Tänkte testa på kroki med hund men jag var för tidig. (Kan ju vara lämpligt att läsa programmet...) Funderade att visa upp Aisa på Dog Model uttagningen men - nä, inte riktigt min grej.


Gick ner på stan i stället och hamnade på Vaksala torg där det är loppis på helgerna. Lite miljöträning är ju aldrig fel.

  Nya konserthuset i bakgrunden. Snyggt? Ja, många tycker det.


Lite trist matte att behöva gå så låångsamt.


    

Flera hundar hjälpte till bland stånden.


Till slut var det dax för kroki-"kursen"

  Vi var ett litet gäng som nappat. Fem hundar fick ställa upp som modeller.


  Dagens absolut minsta deltagare. Chihuahua-valp som var ca tre månader. Matte var 11 år. Jätteduktig!


 Måste Måste säga att det var bland det absolut roligaste jag gjort på senare tid. Vet inte varför jag tyckte det var så skoj för jag är verkligen ingen tecknare men jag tror det var det att göra något helt nytt!


Och det var hur jobbigt som helst!


Förstår nu precis hur hundarna känner sig när de förväntas fokusera o  koncentrera sig under ett träningspass.


Den här bilden har jag snott från UHAcs blogg:

 


Aisha ritade jag inte av utan försökte mest se till att hon höll en någorlunda stilla position. Här är några av de andra deltagarnas teckningar av Aisha

     


Sedan var det att åka hem (ääntligen säger Aisha)

 

, byta om och åka på kalas. Happeningen där för Aishas del var att hon fick följa med på promenad utan mig. Alltid nyttigt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards