Aisha

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Aisha - 5 april 2011 22:21

Träning och träning ... vi satt o fikade i drygt två timmar och sedan körde vi lite platsliggning för syns skull.



På Zabba-promenaden:

 

Aisha har tagit ett försiktigt vårdopp. Det är bara benen som doppas ännu så länge. Det är väl lite kylslaget kan man tro.


 

Gemensam pinne är på något sätt extra roligt när man sitter fast i koppel. Svårt blir det för alla!


Idag har det regnat - riktigt vårvarmt faktiskt - men igår sken solen så vansinnigt härligt!  

  Långt fram på kvällen. Är det härligt eller?


Igår hade jag min sista tenta för terminen och dessutom klarade jag ett av de praktiska prov vi har denna vecka. Det tyckte jag kunde firas med ett glas vin till middagen

 

Det här glaset förärades jag under min tid som blodgivare. Jag kände mig nyttig när jag gav blod men trots ihärdigt järntablettsknaprande så sjönk mina blodvärden stadigt. Till slut blev jag utskriven med kommentaren att jag tydligen behövde mitt blod själv


I morgon ska Aisha till kliniken o kollas om hon passar som blodgivare. Just nu har de brist på blod av blodgruppen minus. Har hon det så kan hon bli aktuell. Såvida hon inte har antikroppar mot anaplasma. Det ska också testas.


Aisha lär inte få något glas som tack men istället 7,5 kg foder + vaccinering + fästingmedel. Allt tages tacksamt emot. Plus att det känns bra att göra en insats.


Få se först om vi kommer in på kliniken för Aisha avskyr att sätta sin tass där. Man kan bli kvargömd. Det har hänt. I flera timmar...


Blodbanken SLU 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards