Aisha

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Aisha - 10 april 2011 20:48

   I helgen har det hållits en instruktörskurs i vallning med inriktning på kroppsvallande hundar på Mårtensby. Aisha o jag ställde upp som ekipage att träna på. Mycket vallning blev det med andra ord. Instrktörerna bytte elever hela tiden så jag har fått många goda råd och har lite med mig som jag kommer att tänka på i den fortsatta tränigen. Jättenyttigt o kul var det! Man skulle tro att Aisha skulle bli trött efter så mycket vallning men det var i ärlighetens namn jag som blev tröttast. Aisha var redo för nya aktiviteter direkt när vi kom hem igår.


Idag hade vi planerat att spåra lite efter vallningen. Och vi hade verkligen tur med vädret!!  


Medan spåret låg till sig så blev det uppletande. Inget Aisha o jag tränar på till vardags men kul att prova på.

 Aisha kollar Zaffran som ska visa hur det ska gå till.


   Bosse har också koll på "lillsyrran"


  Zaffran är taggad o vet vad det handlar om.


  Fort ut!


 

Och fort in!


Aisha lyckades med lite hjälp hitta båda mina vantar som låg o skräpade i skogen.


Sedan var det Bosses tur - helt onödigt enligt Zaffran. 


 

Aisha visade upp sin paradgren - vakta mattes väska.


Sedan var det dags för spåret. Årets första. Jag hade lagt ett ganska kort spår men i okända spårmarker blir vägvalet inte alltid det bästa.

  Åt ena hållet var market torr fin och snöfri. Sedan hamnade jag i ett hygge med enbart snår, vattenpölar och snö.


  Men Aisha knatade på med glatt humör. Lite hjälp krävdes ibland.


   

   Nu börjar det brännas. Köven är inte alls långt borta.


  Där var den!!


  Sen till slut kunde Aisha erkänna att hon kanske ändå var lite trött. Hon snoozade lite medan Bosse gick sitt spår.


Kan också meddela att det nu tyvärr även finns fästingar i markerna.    


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards