Aisha

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Aisha - 1 november 2011 10:47


Zabba var vid tillfället i fråga inneboende och MYCKET missbelåten med toalettrutinerna. Hallå! Klockan är 11 och man har inte fått komma ut än. Dessutom har någon satt upp ett läskigt galler också =(


  


Ääntligen!!

  


Två fina hundar =)

  


De kamuflerar sig väl bland höstfärgerna

  


Planen är att gå runt fyrisån. Man kommer inte över på så många ställen om man inte har en båt eller simmar och jag har faktiskt aldrig gått på "andra" sidan. Alltså den östra.

  




Zabba har varit och tagit sig ett dopp och behöver en åthutning, enligt Aisha

  


Nåja, det är snabbt gjort. Friden har lagt sig igen.

  


Vackert gammalt staket

  



Märklig sittplats som står ute på fältet

    


Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå. Det blev en kort sträcka på asfalt.

  



Frågade mig fram och blev visad på vart stigen började igen. Gick ett tag i skogen och kom av misstag? in i en ko-hage. Inte så jättemysigt eftersom kossorna verkade mer än nyfikna på hundarna. Vi tog oss ur hagen innan kossorna hunnit fram.


Sedan träffade vi på ett par som haft briard. Vi pratades vid ett tag - förstås - och fick tipset att gå via ett fält i stället för på ridstigen där jag gick.


Tjohoo. Dags att sträcka ut igen!

  


Zabba håller sig närmare medan Aisha far runt och snusar efter har-lukt.

  



Över stock och sten och färister.

        

Sedan började jag bli trött. Jag var inte ens halvägs och tiden hade gått. Man hade kunnat fortsatt och gå i hagarna visade det sig, men jag tog det säkra före det osäkra och följde vägen. Ganska tråkig bit på asfalt och med kopplade hundar (Zabba drar!) Till slut korsade vi äntligen ån igen och kom över på "vår" sida. Där stod det en liten grålle och var fin!  


Inga fler foton på vår sida ån. Här har vi gått tusen gånger förr och jag var både hungrig, kaffesugen och trött. Skulle tagit plånboken med så hade jag kunnat fika i Sunnerstastugen. Tänker på det tills nästa gång.


Nästan hemma igen stod brandmän och höll på med något. Räddade de en katt ur ettt träd tro?

  


Mina katter vilar sig i form och gjorde inte ngn stor affär att vi varit bort eller att vi kom hem igen. Fyra och en halv timme känns i benen. I alla fall mina.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards