Aisha

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Aisha - 12 mars 2009 22:38

Vilken skitdag!


Eländiga studier och eländigt på jobbet - Ahhrrg!!



Ska snart sova så dan snart tar slut och en ny och förhoppningsvis bättre börjar.


Var i helskotta är våren ?!





 

Ska kanske pussa lite på någon av de lurviga... det piggar alltid upp = )


Av Aisha - 12 mars 2009 00:49

Mycket kan man lära av briarder, bara genom att leta på nätet. I ngn färgtidning (Mitt Hem tror jag det var) hittade jag denna tjusiga kille och ett himla snyggt golv och beskrivning hur man ska göra när det blir dax. Ännu så länge nöjer jag mig med golvet jag har men en vacker dag så...



Så här står det om man inte kan läsa på bilden:

Douglas, 5, bor med husse och matte i ett

stort gammalt hus som tidigare har varit pensionat.

Douglas är av rasen briard, en vall- och

vakthund som älskar gemenskapen i flocken.

Han har stort behov av att röra på sig, vilket

ställer vissa kvalitetskrav på golven där hemma.

Douglas husse har målat det här brädgolvet

enligt en gammal metod där man först täcker

hela golvet med en djupt röd färg. Därefter

målas golvet helt vitt, och till sist de grå rutorna.

Det syns inte nu när golvet är nymålat, men

när Douglas och kompisen Esther har lufsat

runt i några år kommer golvet att slitas vackert

så att den röda färgen tittar fram här och var.

Målning var förr i tiden ett enkelt sätt att

efterlikna mer exklusiva material, i det här

fallet sten. Med hjälp av rutorna ville man

också ta bort fokus från springor och ojämnheter

i golvet.

TIPS! Använd inte maskeringstejp när du målar

rutor, det blir aningens för strikt. Markera i stället

rutorna med penna och linjal och måla på fri

hand med tunn pensel så blir intrycket mer

levande.

Nyanserna som använts är S 0502-B50G (ljusgrå),

S 2002-B50G (mörkgrå) och S 4550-Y80R

(engelsk röd).



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards