Aisha

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Aisha - 17 december 2009 15:09

Igår i den som vanligt mörka kvällen gjorde Aisha ett FYND! Det syns på svansföringen. Det går liksom inte att smyga med något smarrigt/kul i munnen för svansen åker med automatik upp och hålls stolt på svaj.


Något som såg ut som något söndrigt mjukisdjur släpptes motvilligt vid mina fötter. Jag lyckades inte bättre med att se vad det var så eftersom vi ändå gick hemåt fick Aisha behålla det och hon tog täten och ångade på bra med sitt lurviga fynd i munnen. Normalt gillar hon inget vidare att bära utan det mesta, även rådjursklöven, brukar lämnas till matte att bära hem. Men detta var tydligen något extraordinärt!


Väl hemma vid huset och gatlampan tog jag mig en titt på vad det var för något som Aisha släpat så stolt på hela vägen och fy vad det luktade!!! Någon mystsk del från något djur som fått sätta livet till. Från pälsen att dömma kan jag inte tro att det var något annat än ett rådjur och det förklarar kanske fascinationen.


Slamsan åkte i containern och Aisha fick den råa köttfärsen som jag tagit med som träningsgodis men som inte blivit använd så i slutändan var nog Aisha ganska nöjd ändå och slamsan slapp vandra vidare till andra hundar.

  

Kortet har inte så mycket med någonting att göra...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards