Aisha

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Massor av fyrbeningar ute i skogen

Av Aisha - 28 april 2009 14:04

Når jag går ut med både Zabba o Aisha så brukar jag antingen gå vid 11 eller 13-tiden för att slippa värsta luchrusningen i skogen.

Idag blev det kl 11 och då började promenaden tillsammans med labradormaffian (jag tror de var sex st idag) och tvåberner sennen.


Labradorkennelmatte hade en av sina fodervalpar med sig och ojade sig lite över att folk inte kan uppfostra sina valpar direkt. Hennes egna hundar får ALDRIG hoppa på folk ute och ALDRIG dra i kopplet vilket gör att det inte blir ngr problem. "Hrm, ja visst är det konstigt, ehh.." tyckte jag o tänkte på hur länge det tog innan jag ställde ngr krav på den pyttelilla braiardvalpen jag hade hemma. Men - nästa hund...


När jag hämtar Zabba så ligger Aisha ute o väntar

 

Där ligger hon snällt så länge ingen främmande hundnos kommer innanför grinden


Innan jag hunnit släppa hundarna så träffade vi på stiliga Måns. Det vart inte direkt kärlek vid först ögonkastet mellan honom o Zabba så de fick vara kopplade under promenaden o man kan lugnt säga att det var en bra träning i fokus på matte o inte alltför mkt på omgivningen.

Nu vart det ju ingen lek men när Aisha är på humör så älskar hon att tackla Måns så mycket hon bara kan. Han är en stabil klippa som tål det mesta!


På vägen hem träffade vi grannen o hennes ridgebackhane (inte Sigge). Aisha var lite burdus och lyckade skrämma honom. Jag skämdes o bad om ursäkt men matten bara skrattade, suckade o sade - att han ska faktiskt kunna jaga lejon...


Hemma så var världen sötaste hund på besök: Nellie. Jag har glömt vilka raser hon består av men hon är ruskigt bedårande. Väldigt blyg men Aisha går det numer bra med men Sigge är lite skrämmande

 

Eftersom inte Sigge varit ute så följde vi med på en liten extrasväng med honom


Glada hundar i den alltmer grönare skogen.


Vi gick förbi skjutbaban hem men ingen sköt precis när vi passerade. Däremot började vi prata om ett avsnitt av hundcoachen som handlade om få bort jaktbeteende. Det var nästan dråpligt för precis just då skrämmer Aisha upp ett rådjur som låg o sov bredvid stigen. Himla rådjur - kan dom inte ha vett att hålla sig inne i skogen =) Nåja, både hon o Sigge drog iväg - förstås. Men kors i taket så kom Aisha när jag visslade! Ha - träning kanske ger resultat ändå .


(Kameran låg ungefär exakt där jag lagt den)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aisha - 10 juli 2017 15:58

Tiden går alldeles för fort. En av de första och en av de sista bilderna på världens bästa Aisha          ...

Av Aisha - 21 juli 2016 00:08

Här verkar jag mest säga att Aisha löper. Idag märkte jag att det var dags igen. Ganska exakt nio månader sen sist. Hoppas att det har åtminstone lite med att göra att hon är så seg. Får skriva lite mer om det snart. ...

Av Aisha - 17 maj 2016 22:50

Mycket man kan hitta på nätet av en slump. Korridosgrannen Shanti råkade jag få syn på. Det var kul. Tydligen bor han numer inte långt härifrån. Matten är konstnär.     Detta var när vi delade boende 2008:     Här är han med på klinisk u...

Av Aisha - 30 november 2015 20:33


Häromsisten var jag nere i Halmstad igen. Riktig, riktig härlig lördag blev det. Varmt och skönt i solen (i lä) så man fick en föraning av våren trots att vintern inte ens visat sig. JAg har fått ny telefon som den visar sig även funka utan problem i...

Av Aisha - 1 november 2015 13:56

Lite surt att Aisha börjat löpa igen så snart efter förra löpet, måste jag säga. Misstänker att det är hundarna på dagis som drar igång varandra. (Hon började 20/10 NTS) Igår gick vi promenad i Skatås. Hoppsan - nu hamnade vi i ett evenemang igen...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards