Aisha

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Aisha - 27 maj 2012 10:50

Jag kvistade upp till Uppsala som hastigast. Hämtade de sista kvaravarande sakerna jag hade kvar i korridoren, gick på briardspecialen i Enköping och umgicks o hade det allmänt trevligt!


Det tog lite tid för Zabba att vänja sig vid Aishas kortklippta frisyr.


   

Tror han tycker att tjejer passar bäst i långt hår =) Nåja, han vande sig snart men det var ändå lite kul att se hans reaktion. Hundpolarna här hemma reagerade i stort sätt inte alls.


På utställningen stod jag bla o stekte hamburgare.



 

Aisha passade bordet med de färdigstekta burgarna. Jodå, alla fick komma fram och förse sig utan protester


   

Så roligt att träffa massa "gamla" bekanta! En ny bekantskap var Pylas nya lillasyster Zelda som det gick riktigt bra för framför domaren. En mycket söt ngt blyg men lättmutad liten fröken.


På utställningen passade jag på att köpa ett nytt halsband till Aisha. Det kommer från Cellavie Dog Design. Köpte även en ny slags kampboll med päls. Mycket uppskattad. Halsbandet köpte jag för att Aishas andra stryp - ett utmärkt läderstryp blivit för stort och trillar av henne nu när pälsen är borta. Nu när man ser halsbandet kan man ju även passa på att köpa något som är lite extra fint.


Fast egentligen borde jag köpt ett stort rosa så att andra hundägare ser att hon är en tik. Numer tror ALLA att hon är en hane. Fast vem bryr sig...egentligen...


   

Det är varmt nu!! Sitter och knåpar på ett kyltäcke för att se hur det fungerar. Har hört plus och minus för sådana täcken. För Aishas del med dåliga höfter och senor så vet jag inte hur bra det är att bli avkyld men samtidigt är hon en hund som har ganska ont av värmen. Det är inte klart än men jag får utvärdera och se.

  


      

Nu börjar badgästerna anlända till sjön som hittills mest varit för kanadagäss och badglada hundar. Vill man simma hund så får man gå dit på morgonen eller SENT på kvällen eftersom det är många som grillar sent in på småtimmarna. Det luktar sommar!


Idag ska vi bege oss till, hrm var det Rannebergen - nej någonstans på Hisingen i alla fall för att gå på briardpromenad. Får kolla upp var det är! Ska bli kul i alla fall    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards