Aisha

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Aisha - 8 januari 2009 15:59

Vad har egentligen hänt? Tja, det gamla vanliga...

2008-12-18:

Ute på cykeltur med matte.

 

Det är lite skönt att få sträcka på benen med jämna mellanrum. För det mesta springer jag bredvid matte och om jag springer framför så brukar jag undvika att stanna framför cykeln. Ibland kan jag inte låta bli, speciellt när matte sitter i andra tankar. Jag tycker det är viktigt att hålla sig allert - så det hjälper jag henne med.


Idag var det massor av vatten överallt. Då var jag tvunger att rejsa genom det såklart!


När vi kom bort till den stora backen, där det alltid brukar vara de där spännande rådjurslukterna, och gått upp på toppen så var där en sån där kul trappa som jag får godis när jag går i. Nu tycker jag att den är så rolig så när jag ser en sån brukar jag knalla upp alldeles självmant. (Det gör minsann inte alla briarder i bekantskapskretsen - nämner inga namn...)



2008-12-24

Igår åkte vi alla milen till Gbg. Idag packade matte ner massa paket i en stor påse och lämnade mig hemma med katterna. Det tycker jag var lite tråkigt, faktiskt. När hon kom hem igen hade hon andra saker med sig men ingenting till oss som varit hemma och vaktar huset!


Vad matte inte visste var att katten tänkt överraska matte med en liten present. Det hade hon berättat för mig så jag var ju med på noterna!!

Matte lyckades fånga och släppa ut musen men hon misslyckades med att inte släppa ut katten så ngr sekunder senare var musen fångad och insläpad igen. Den här gången fick inte matte ut den utan den försvann någonstans. Hon upptäckte den först flera dagar senare när den låg och osade i en filt.  Jag måste säga att kvällen blev ganska lyckad ändå, hi, hi.


2008-12-25:

Solen sken och varenda göteborgare verkar vara ute och gå i våra omgivningar så vi passade på att utforska lite nya ställen. Jag träffade några nya kompisar, bla två galna men roliga settrar.


Måste bara visa huset där jag bor. Eller nja - men det skulle passa mig alldeles utmärkt. Jag bor alldeles i närheten. På fälten utanför springer ofta en massa rådjur o kaniner - spännande!


2008-12-30

Ibland är matte bara så jobbig när vi ska gå ut. Fört säger hon: kom Aisha så går vi ut en sväng. Visst jag är ju självklart på! Sedan börjas det: Ojdå jag måste bara springa på toa, hoppsan jag glömde visst bajspåsen, men lite godis måste vi ju oxå ha,

vänta - klickern också. Har vi med allt nu? Undrar om det börjar regna. Jag kanske skulle ta regnbyxor i alla fall...

Är det konstigt att man tröttnar??


2008-12-31

Var ute en massa idag på förmiddagen. På eftermiddagen började det smälla och så höll det på hela kvällen. Här hemma var det lite fest så matte blev lite fånig men visst jag är ju glad och trevlig för det mesta och håller god min.

Det blev mycket lek och diverse trixvisande. När det sedan smällde som mest fick jag en grisfot att gnaga på. Man tackar!!


2009-01-03

Det nya året invigde jag genom att gå och hälsa på mina vänner Lena och Viktor. Jag bodde hos dom några dagar och det är alltid kul!

Matte var visst och träffade mina släktingar en dag. Det kände jag på lukten när hon kom hem.

Maria o Candy


Öppen klass med Therese med Alva och Anita med Nixie. Det gick visst bra!


2009-01-08

Tillbax i Uppsala igen. Min kompis Bruna har försvunnit till korridoren bredvid. Tråkigt tycker jag. Värsting-Sigge har inte heller dykt upp men det är jag inte lika ledsen över även om han är kul att rejsa med ibland. Annars har han svårt att låta mig vara ifred och då blir jag så ARG! men det verkar inte ge någon effekt alls, puuh. Har hört att han snart är tillbaka så det gäller att vila sig i form.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards