Aisha

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

En liten kort uppdatering

Av Aisha - 10 juli 2009 09:42

Som synes har jag i stort sätt ingen tid att blogga för tillfället. Jag har tillgång till dator på jobbet, där jag sitter nu, men men som sagt nästan ingen tid.


Aisha är med mig på jobbet och ligger platt ca 8 timmar per dag. Urtråkigt tror jag att hon tycker att det är. Inget liv för en allert briarddam som gärna vill vara med och ha koll på läget. Nu är det i alla fall som det är. Jag ska jobba här i ytterligare sex veckor sedan får det bli dagis för Aishas del. Då kan jag inte ta med henne så jag har inget val men dessutom kommer min lön även räcka till dagisplats. Det är skönt med dagis om det funkar bra för då är både hund och matte ungefär lika trötta när arbetsdagen är slut. Nu är det bara matte som är trött medan hunden är hur pigg som helst och behöver motion för både kropp och knopp.


Min bil har tagit semester så det blir mycket spårvagns- och bussåkande. Aisha är ganska cool så länge det inte kommer på några andra hundar efter att vi har satt oss (vem är förvånad...) Jag tränar flitigt på att vara lugn även vid dessa tillfällen (Aisha alltså) och det går åtminstone framåt även om jag tycker att det går lite sakta. Folk bryr hon sig inte det minsta om förutom biljettkontrollanterna som vi stötte på för första gången i morse. De var tydligen lite suspekta. Gick konstigt och glodde på alla... Mysko.


Det har öppnat ett hund-fik i stan. Jag ska försöka hinna ta mig dit en sväng efter jobbet idag. Blir väl ett ypperligt tillfälle till träning!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aisha - 10 juli 2017 15:58

Tiden går alldeles för fort. En av de första och en av de sista bilderna på världens bästa Aisha          ...

Av Aisha - 21 juli 2016 00:08

Här verkar jag mest säga att Aisha löper. Idag märkte jag att det var dags igen. Ganska exakt nio månader sen sist. Hoppas att det har åtminstone lite med att göra att hon är så seg. Får skriva lite mer om det snart. ...

Av Aisha - 17 maj 2016 22:50

Mycket man kan hitta på nätet av en slump. Korridosgrannen Shanti råkade jag få syn på. Det var kul. Tydligen bor han numer inte långt härifrån. Matten är konstnär.     Detta var när vi delade boende 2008:     Här är han med på klinisk u...

Av Aisha - 30 november 2015 20:33


Häromsisten var jag nere i Halmstad igen. Riktig, riktig härlig lördag blev det. Varmt och skönt i solen (i lä) så man fick en föraning av våren trots att vintern inte ens visat sig. JAg har fått ny telefon som den visar sig även funka utan problem i...

Av Aisha - 1 november 2015 13:56

Lite surt att Aisha börjat löpa igen så snart efter förra löpet, måste jag säga. Misstänker att det är hundarna på dagis som drar igång varandra. (Hon började 20/10 NTS) Igår gick vi promenad i Skatås. Hoppsan - nu hamnade vi i ett evenemang igen...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards