Aisha

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Aisha - 30 augusti 2015 14:44

Snart börjar fortsättningskursen i nosework. Men innan dess provade vi på en träningstävling.


I nybörjarklassen finns fyra moment:

  • Behållarsök
  • Inomhussök
  • Fordonssök
  • Utomhussök

Aisha hittade doftkällan på tre av fyra sök. Inomhussöket var svårt för nästan alla hundarna. Över lag gick det riktigt bra men det jag ffa tog med mig var att jag tror att hon behöver peppas lite, gärna med leksak, innan söken för att bli lite extra taggad.


Innan tävlingen gjorde vi ett doftprov för att visa att vi kan hitta en doftkälla med eukalyptus.

   


Från tävlingen:

     


Nu har jag anmält till en ny träningstävling (sporten är inte oficiell än) i oktober och Kanske det t.o.m blir en i september

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards