Aisha

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Aisha - 18 mars 2012 22:09

Sista februari lämnade jag Uppsala för den här gången. (Man vet ju aldrig vad som händer längre fram i tiden, kanske återkommer...) Det kändes lite konstigt att städa ut rummet där jag bott i drygt fem år.

 

Bordet och TVn fick min korridorsgranne som skulle flytta in i mitt rum efter att jag flyttade ut.


Åter i Göteborg är det mesta sig likt. Vi har anslutit oss till morgongänget som samlas för en promead klockan sju på morgonen. Inte allför illa att komma upp så tidigt eftersom jag fortfarande "bara" försöker få mitt examensarbete färdigt och egentligen kan gå upp när jag vill.


Eftersom jag är hemma på dagarna kan jag också ställa upp som hundvakt om det behövs. Det behövdes häromdagen när Angi inte hade någon som sällskapade henne när matte åkte till jobbet. Aisha är ju inte den som välkomnar andra fyrbeningar med öppna armar direkt men det gick över förväntan bra. Angi är en cool tik som låter Aisha vara som hon är och vänder andra kinden till om Aisha råkar gruffa lite.


Leopardfällen var Aingis favoritplats direkt


Katterna är lika Aisha på det sättet att de inte heller välkomnar andra fyrbeningar med några öppna armar. Pepita morrade och flydde fältet till sovrummet. Baltazar intog u-läge och smög låååångsamt för att inte riska att bli uppmärksammad. Men hon var trots allt nyfiken ju längre tiden led.

 

Angi - den perfekta gästen. Brydde sig inte ett skvatt om katterna!


Efter att jag provade på rallylydnad häromsisten så har jag varit lite sugen på att  fortsätta att med det. Jag skulle helst vilja hitta någon sorts öppen träning dit man kan gå o träna skyltar. Igår var det öppet hus på Nya varvets hundskola. Det var invigning på deras nya inomhushall. Jag såg att de har kurser i rallylydnad så jag tänkte att de kanske också kunde ha träningsmöjligheter. I alla fall åkte jag dit för att kolla. Det var väldigt mycket folk och det bjöds på en hel del uppvisningar. Bla lite agility

   

uppvisning med servicehundar 

Och mycket annat.


Men tyvärr hade de inte än någon öppen träning för rally. Förhoppningsvis kommer det kanske längre fram.


En rasande söt valp satt bredvis oss


Sen hälsade vi också bla på två skottar. De var lite kniviga att fota för de ville inte vara stilla =).Självklart kände de supertrevliga skotten Mimmi som bor på vår gata.

 


   






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards