Aisha

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Aisha - 20 oktober 2012 12:36

Vajjes matte har en hund på besök så nu har vi tagit gemensamma promenader ihop i några dagar. Tjohoo tycker Aisha som är mycket förtjust i Alice, som hon heter.

 

Vi stod och väntade utanför oss när de kom backen upp. Här skulle det bara hälsas på några andra hundar innan de kunde gå vidare.


En lagom lång tur bland höstlöven blev det.

      


Alltid kul med sällskap och "the more the merrier"

Av Aisha - 20 oktober 2012 12:03

Hade anmält mig till "homeopatföreläsning" hos Göteborgs Hund- och kattcentrum. När det väl började närma sig visade sig Göteborg från sin allra sämsta sida. Mörkt, regnigt och blåsigt. Kändes riktigt tungst att lämna den sköna soffan. När jag dessutom lyckades hoppa på spårvagnen i fel riktning och styrde färden mot Mölndal i stället för centrum kändes det som makterna var mot mig och det var nära att jag vände.

 

Himla massa spårvagnsåkande, matte...


Vi kom rätt till slut. Det visade sig, inte helt förvånande, att det var en hel del som inte lyckats slita sig från sina soffor för vi var inte så många på plats. Mera fika till oss på plats med andra ord och till Aisha som lyckades charma in sig att bli utfodrad med massa godis. Funkade inte enbart stirrande kom diverse trix fram.


Aisha var inte enda hunden på plats. Två till hade tagit med sig sina mattar ut i skitvädret.

     

    


Homeopaten Gunnar Sjögren förklarade lite om homeopatins bakgrund och hur man tänker med att hitta rätt medel. Intressant men jag vet inte riktigt hur jag förhåller mig till det. Får väl testa själv och se om det ger ngn effekt.


Alltigenom en trevlig kväll med massa prat om djur, sjukdom och hälsa i största allmänhet.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards