Aisha

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Sommaren går vidare

Av Aisha - 28 juli 2012 17:13

Jag måste säga att har man som jag en ganska värmekänslig hund så gör det inte så mycket att sommaren är så där typiskt "svensk" ( =15-18 grader max...). Eftersom Aisha dessutom är skendräktig så blir annars promenaderna lätt vääldigt seega.


Så den här kalla tiden vi har haft har inte gjort mig något. Den senaste vecka däremot har varit väldigt varm. Det har inte gjort så mycket heller eftersom jag ändå jobbar och på morgonen när vi går som längst är det svalt och skönt. Jag har sytt ett kyltäcke av blåa och gula torkdukar som jag köpt på Rusta. Tänkte inte på det själv men det ser tydligen ut som jag klätt ut Aisha till värsta sverige supporten. Nåja, det kan väl passa bra nu i OS-tider.


En lagom varm dag i solens sken



 

Aisha tycker trots allt att det är några graden för mycket. Sedan har hon som sagt hormonerna att ta hänsyn till. Skritt är en bra gångart.


 

Vi har några stall i krokarna. Detta är ett som ligger lite längre bort


   

Söt liten pålle som blev störd i sitt lunchätande.


Igår var det fredag och jag var ganska mör efter en veckas jobb där arbetsdagarna började extra tidigt. Jag bestämde mig för att ta en lugn fredag hemma med en bra film eller bok men eftersom jag gillar Bruce Springsteen och han spelar i Göteborg i helgen och kvällen var så varm och skön tog jag Aisha med mig och knallade iväg till "snikens kulle" Så kallas en bergknalle som ligger nära Ullevi (där alla stora konserter är) och när vinden åt rätt håll så hör man alldeles utmärkt. Hade man kikare med sig så såg man även storbildsskärmen på scenen alldeles utärkt. Ganska häftigt faktiskt.


Jag gick som sagt dit själv men har man hund med sig kommer det nästan alltid folk fram för att prata. Igår satte jag mig bredvid ett äldre par som först inte verkade så där väldigt glada för att få en hund bredvid sig och deras matsäck. De tinade upp till slut (det visade sig att de hade haft en bearded collie) och innan de gick så var det kvinnan som satt och klappade Aisha mest sätt hela tiden. Jag fick låna deras kikare och när de gick sa hon att hon tyckte Aisha var en FANTASTISK hund. Jag var ju tvungen att hålla med.


Idag kom regnet! Vi hann som tur var ut innan himlen öppnade sig. Nu kan man vara inne och softa med gott samvete.


   

Aisha är lite upprörd över att katten för en gång skull fick vara diskhjälp och inte hon. Det brukar annars vara Aishas uppgift.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aisha - 10 juli 2017 15:58

Tiden går alldeles för fort. En av de första och en av de sista bilderna på världens bästa Aisha          ...

Av Aisha - 21 juli 2016 00:08

Här verkar jag mest säga att Aisha löper. Idag märkte jag att det var dags igen. Ganska exakt nio månader sen sist. Hoppas att det har åtminstone lite med att göra att hon är så seg. Får skriva lite mer om det snart. ...

Av Aisha - 17 maj 2016 22:50

Mycket man kan hitta på nätet av en slump. Korridosgrannen Shanti råkade jag få syn på. Det var kul. Tydligen bor han numer inte långt härifrån. Matten är konstnär.     Detta var när vi delade boende 2008:     Här är han med på klinisk u...

Av Aisha - 30 november 2015 20:33


Häromsisten var jag nere i Halmstad igen. Riktig, riktig härlig lördag blev det. Varmt och skönt i solen (i lä) så man fick en föraning av våren trots att vintern inte ens visat sig. JAg har fått ny telefon som den visar sig även funka utan problem i...

Av Aisha - 1 november 2015 13:56

Lite surt att Aisha börjat löpa igen så snart efter förra löpet, måste jag säga. Misstänker att det är hundarna på dagis som drar igång varandra. (Hon började 20/10 NTS) Igår gick vi promenad i Skatås. Hoppsan - nu hamnade vi i ett evenemang igen...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards