Aisha

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Aisha - 2 maj 2010 22:24

Jag blev övertalad att anmäla mig till universitetets årliga hundtävling. (Zabba+matte ville vara med så jag kunde inte vara sämre) Tävla/leka är liksom inte riktigt min grej men det var JÄTTEKUL!


Det var en skoj-tävling förstås med lekfulla grenar. Det är svårt att inte låta bli att ladda inför de olika grenarna så för Aisha blev det ändå annorlunda än den vanliga träningen eller leken.


Aishas poäng blev:

  • 4 (av 5) Snabbhet
    De tog tiden på hur snabbt hunden kutade en viss sträcka.
  • 1 (av 5) Fånga godis
    Man fick tio godisar och så skulle hunden fånga så många som möjligt i luften. Hur många briarder kan sånt med alla sin lugg. Inte Aisha i alla fall. Inte en enda.
  • 3 (av 5) Apportruta
    Massor av saker i en ruta. Matte stod utanför och hund skulle hämta så många som möjligt unde två minuter. Vissa saker var extra poängrika tex skiftnyckel och plastspann. Aisha tog sig på slutet när hon fattade vad matte egentligen menade att hon skulle göra.
  • 5 (av 5) Push ups
    Antal sitt, ligg, sitt, ligg, sitt, ligg.....under 30 sek. Aisha lyckades med 22. ganska bra.
  • 5 (av 5) Plats
    Hunden ska ligga bakom en markering och diverse saker drogs förbi. Bollar, mjukisdjur och prinskorvar.
  • 1min 44 sek Hinderbana
    Blandning av rallylydnad, agility, välta pet-flaskor mm. Gick ganska bra förutom att att matte sprang in i en stolpe, aj!

Totalt 8 av ca 20 tävlande. Inte så illa och viktigast av allt. Vi vann över Zabba!!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards