Aisha

Alla inlägg den 7 december 2008

Av Aisha - 7 december 2008 20:03

Nu är jag tillbaka efter en intensiv helg i Stockholm. Det var riktigt roligt att stå i veterinärkontrollen och få chansen att komma i närkontakt med så många uppiffade hundar. Jag måste säga att jag nu har mycket mer på fötterna när/om jag skulle kommentera ngn ras mentalitet. När man har sett flera ur samma ras bete sig på samma sätt har man ju lite mer rätt att "dra alla över en kam", eller hur.


Jag fick några överraskningar vad det gällde räddhågsna hundar som jag inte förväntade mig. Men faktiskt fler positiva överaskningar där mina förutfattade menigar om tillbakadragna hundar inte alls stämmde in. Inte på en enda hund ur den rasen. Bla bearded collie som jag faktiskt trodde skulle kunna vara lite skygga. Jag "klämde" på säkert över tio stycken och ALLA var jätteglada =). Jag frågade de andra oxå men ingen hade stött på ngn rädd beardis under dagen. Kul. En hund som stiger på min vill-ha-lista. Sen är ju mops väldigt söt med...


Några få briarder hann jag se. Där fanns en riktigt stilig grå hane som jag föll för. Jag tror att det var Li-Brie's Hurricane.Tjusig var han i alla fall.


Nu ska jag iväg o hämta Aisha. Hon lär ha varit o besökt Zabbas mattes mamma. Hoppas att hon uppfört sig. Aisha menar jag...=)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Göteborgsväder

Vädret Göteborg

Ätit choklad?

Calculator provided by Ask A Vet Question.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

De fyrbenta i flocken

Aisha 

 

Baltazar 

    

Pepita

  

      

Sök i bloggen

Länkar

Gästbok

Translate

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards